Du som vill möta kunder i telefon till Kundserviceenheten i Kris

Kronofogdemyndigheten / Butikssäljarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Kristianstad, Malmö, Helsingborg, Ljungby, Karlskrona eller i hela Sverige

Vi ser möjligheter, gör du?

Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.

Vi ser möjligheter, gör du?

Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.



Den här tjänsten är placerad på vår kundserviceenhet. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Vi besvarar frågor från kunder som gäller Kronofogdens hela verksamhet. Våra kontakter sker främst genom telefon och e-post, men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är brett och varierat. Det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation.



Ditt nya jobb

Arbetet innebär att du besvarar frågor från privatpersoner och företag. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefon och e-post och till din hjälp använder du många it-system samtidigt. Du har många kontakter, både med dem som vill ha betalt och de som ska betala. En viktig uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betalningsproblem frivilligt. Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap.

Våra öppettider är vardagar klockan 8-18. Din arbetstid är schemalagd och du har möjlighet att påverka den.

Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?

Publiceringsdatum
2018-11-20

Bakgrund
Vi söker dig som

• avslutad gymnasieutbildning
• under de senaste fem åren har arbetat minst ett år inom ett service yrke, där huvudarbetsuppgiften varit kundkontakter i ett högt tempo.
• har goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika datorsystem samtidigt.
• har goda kunskaper i engelska

Då vi behöver bredda våra språkkunskaper är det meriterande om du behärskar arabiska gärna i både tal och skrift.

Dina egenskaper

Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.

• Du är en person som tycker om att ge service och har lika lätt att kommunicera oavsett om det är via telefon eller e-post.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och ha en pedagogisk förmåga, så att du på ett enkelt sätt kan ge vägledning och information samtidigt som du använder flera it-system.
• Arbetet innebär ett högt tempo i kombination med många samtal från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme. Du kan ta dig an varje kundkontakt på ett kreativt sätt, eftersom det är en stor variation bland våra kunder när det gäller situation, ålder, ursprung och språk.
• Som medarbetare och kollega tar du ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför är det viktigt att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.



Information

Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.

Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller - försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Fröberg, teamchef 010-578 98 32
Alexandra Fredin, hr-konsult alexandra.fredin@skatteverket.se 010-574 74 60
Maria Becht, Facklig kontaktperson SACO 010-578 33 31
Lars Dahlin, facklig kontaktperson ST 010-5776407

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten
Västra Storgatan 51 E
29122 Kristianstad

Kontorsadress
Västra Storgatan 51 E

Jobbnummer
4466514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: