Driven VD-assistent till globalt entreprenörsföretag
Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Uddevalla,
Vänersborg,
Trollhättan,
Lysekil,
Stenungsund eller i
hela Sverige Add More Value är ett svenskt konsult- och servicepartnerföretag med över 30 fantastiska medarbetare. Vi hjälper företag att växa och stärka sitt varumärke genom IT-projekt, marknadsföring och affärsstrategier. Våra kompetensområden är bland annat programmering, systemutveckling, webdesign, grafisk formgivning, marknadsföring, kundservice och teknisk support. Med vår bredd kan vi ta ett helhetsgrepp om våra kunders närvaro i den region där de verkar. Add More Value arbetar inte åt, utan tillsammans med våra kundföretag och erbjuder dem de stora visionerna paketerade för den lokala marknaden. Kundens vision är vår passion!
Nu söker vi en VD-assistent som kommer att vara kontrakterad på heltid för ett av Add More Values kundföretag, en global organisation i finansbranchen. Bolaget är inne i ett expansivt skede och verksamheten består till stor del av produktutveckling och införsäljning. Företagets VD arbetar såväl operativt som strategiskt och fokuserar främst på affärsutveckling och ekonomisk planering.
Publiceringsdatum2012-06-08Dina arbetsuppgifterI din roll som VD-assistent är ditt främsta uppdrag att vara VD behjälplig i hans dagliga arbete, vilket även kan innebära viss assistans utanför ordinarie arbetstid. Vanliga uppgifter kan vara att hantera korrespondens och kommunikation, planera och boka resor, konferenser och besök, skriva utkast på avtal och andra dokument samt ta fram och sammanställa statistiska rapporter. Du kommer också att hantera VD's planering och schema och behöver ha en så god förståelse av dennes åtaganden och uppdrag att du kan prioritera bland de förfrågningar som kommer in.
Som VD-assistent har du också en samordnande funktion i styrelse och ledningsgrupp. Du kallar till möten och skriver protokoll samt sköter övrig korrespondens. Vid vissa tillfällen kan det även bli aktuellt att representera VD vid möten eller i kommunikation.
Är du den vi söker?
Du som söker bör vara en initiativrik och självgående person som trivs i en dynamisk miljö med ett högt arbetstempo. Du är en erfaren administratör med ett systematiskt arbetssätt som bas för en flexibilitet utöver det vanliga. Du bör ha förmågan att hantera tvära kast och ansvarsfulla uppgifter med kort varsel. Vidare är du inte rädd för att ifrågasätta rutiner och kan komma med förbättringsförslag på effektivisering och utveckling av de administrativa processerna.
Vi tror att du har läst någon eftergymnasial utbildning, kanske inom ekonomi eller marknad. Det är viktigt att du har ett intresse för IT och tycker att det är roligt. Goda kunskaper inom officepaketet, inklusive Excel är ett krav.
Du är en god kommunikatör och hanterar kontakter med en positiv och serviceinriktad attityd och ett leende på läpparna.
Det råder hög sekretess i många av de processer som du kommer att vara inblandad i, varför vi söker dig som har en stor integritet och kan agera korrekt beroende på sammanhang. Då kundföretaget är ett globalt företag är det mycket viktigt att du behärskar engelska flytande i både tal och skrift. Möten och mässor i olika delar av världen är en del av VD's uppdrag vilket innebär att resor i tjänsten kan förekomma. Du som söker ska ha B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställd på Add More Value
Som anställd på Add More Value befinner du dig dagligen i en kreativ, dynamisk miljö bland fantastiska kollegor. Rollen som VD-assistent kommer att vara placerad på Add More Values egendesignade kontor i centrala Uddevalla, där många av dina kollegor, inklusive den VD du ska assistera, arbetar för samma kundföretag. Våra medarbetare besitter unika kompetenser, en positiv attityd och god kamratskap. Som anställd på Add More Value har du aldrig tråkigt!
Övrig informationTillträde: 27 augusti 2012
Arbetstid: kontorstid men det är viktigt att du har möjlighet att vara flexibel och anpassa dina arbetstider till arbetssituationen.
Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och Add More Value men att du sedan blir direktanställd av Add More Value.
Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Katarina Forslund på mail: katarina.forslund(a)komet.se eller telefon: 020-252600.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Forslund, 020-252600
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg
Jobbnummer 1267436
Observera att sista ansökningsdag har passerat.