Driven planerare till internationellt företag

SW / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

SW Söker för kunds räkning en planerare till deras planeringsavdelning. Kunden är ett internationellt bolag som bland annat arbetar med certifieringstjänster för kunder inom ett stort antal branscher. Företaget sitter i ljusa och trivsamma lokaler i Solna. Du kommer att tillhöra en grupp på fem personer. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering till våran kund.
Arbetsuppgifter I rollen som planerare ansvarar du för att planera och fördela företagets revisionsresurser så att revisioner kan utföras enligt fastställd planeringsprocess, både nationellt och internationellt. Som planerare arbetar du i nära samarbete med våra kunder, revisorer och kollegorna på säljavdelningen.
Positionen innebär att planera och bemanna uppdrag som utförs av företagets revisorer ute hos kund. Planeringen görs i deras planeringsstödsystem med mail och telefon som dina främsta redskap. För optimal planering krävs kunskap om vilken kompetens som behövs och tillgänglighet. Rollen innebär många kontaktytor och då planering görs långsiktigt innebär det att dagligen hantera situationer där en snabb prioritering och omplanering krävs då kund eller revisor fått förhinder. Vidare ingår bland annat att organisera uppföljning med kunder, delta i kundmöten samt internationella kontakter både internt och externt.
Lämplig bakgrund Vi söker dig som är minst gymnasieekonom och har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du har goda kunskaper av MS Office och erfarenhet av affärsstödstödssystem. Vi ser gärna att du är systemintresserad.
Du kommer att arbeta självständigt och systematisk med mail och telefon som främsta arbetsredskap. Du är serviceminded  och en god kommunikatör. Vidare arbetar du proaktivt och strukturerat med förmåga att se till helheten och snabbt förstå och analysera komplexa frågor.
Vi förutsätter också att du gillar att samarbeta effektivt med andra i ett team för att uppnå gemensamma mål.
Vår kund erbjuder dig
En lokal position med global utsikt och internationella kontakter i ett välrenommerat företag Ett härligt team där alla gillar att arbeta med planering Bra förmånsvillkor
Vi sitter i trevliga och ljusa lokaler i Solna strand med fri tillgång till både gym och simbassäng i huset.

Varaktighet, arbetstid
heltid heltid

Publiceringsdatum
2016-01-26

Ersättning
fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin 08-407 55 70

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2635456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: