Driven ekonomiassistent till IT-konsultbolag
Optivasys AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Optivasys AB i Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Optivasys är ett konsultföretag som erbjuder specialistkompetens inom Business Intelligence med fokus på QlikView. Våra konsulter har stor erfarenhet av verksamhetsanalys och gedigna kunskaper om QlikView. Grunden till vår framgång har alltid legat i drivet och kompetensen hos våra konsulter. Genom att integrera människor, affärer och teknik levererar vi konkurrenskraftiga och värdeskapande lösningar. Vi vet vad som är viktigt att följa upp och vilka beslutsunderlag som markant underlättar det dagliga arbetet för våra kunder.
Optivasys startade 2006 med ambitionen att sätta användarna i fokus och att förenkla beslutsfattandet för verksamhetsanvändare på alla nivåer. Våra kunder är både större och mindre företag och organisationer främst i de nordiska länderna men också i övriga europeiska länder.
Vi har idag mer än 100 aktiva kunder och en växande medarbetarskara. Sedan 2009 har vi haft en årlig tillväxt på i snitt 71%, med bibehållen god lönsamhet. En trygghet för både våra kunder och medarbetare.
Publiceringsdatum2014-06-30Dina arbetsuppgifterVi söker en ekonomiassistent som har ett par års erfarenhet av ekonomi, gärna i en bred roll. Du kommer att vara behjälplig där det behövs inom ekonomin. Det är meriterande om du har kunskaper inom Visma och/eller Jeeves.
Arbetsuppgifter i punktform:
• Löpande bokföring
• Kundfakturering
• Leverantörsreskontra
• Kostnadssammanställningar
• Års- och delårsbokslutsarbete
• Löneadministration
• Avstämning av balanskonton
• Receptionsservice, hjälpa till vid möten etc.
• Projektadministration, ex. Framtagning av presentationer, samt behjälplig till våra konsulter
• Administration kring rekrytering, intervjubokning etc.
Vem är du?
Till tjänsten som ekonomiassistent söker vi dig som är noggrann och strukturerad. Du trivs och kommer till din rätt med administrativa arbetsuppgifter. Vi söker en person som är början av sin karriär och har bra förståelse för ekonomi och bokföring samt att du har någon form av ekonomisk utbildning. Som person har du skinn på näsan och vågar bidra med dina faktiska kunskaper och åsikter. Vidare bör du vara en öppen person som är prestigelös och kan hjälpa till där det behövs. Du har en positiv inställning till det mesta och du bidrar med engagemang. Du kan svenska och engelska obehindrat.
Du erbjuds
Är du rätt person för oss erbjuds du en bred och varierad roll inom ett utvecklande och växande IT-konsultbolag. Med tiden finns det möjlighet att växa med företaget och möjlighet att åta sig fler arbetsuppgifter. Du har möjligheten att få arbeta nära verksamheten och lära dig mer av konsultbranschen.
Start: 4 augusti 2014
Placering: Göteborg
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta personalchef Peter Westman på 031-788 17 52 alternativt
peter.westman@optivasys.seDu är välkommen att ansöka denna tjänst via e-post. Skicka in din ansökan idag då vi intervjuar löpande!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
peter.westman@optivasys.seFöretagOPTIVASYS AB
AdressOPTIVASYS AB
SÖDRA VÄGEN 2
41254 GÖTEBORG
KontorsadressSÖDRA VÄGEN 2
GÖTEBORG
Jobbnummer 1925668
Observera att sista ansökningsdag har passerat.