Driven administratör med ekonomikunskap till Colombine Teaterförlag AB

Berit Gullberg Colombine Produktion AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Berit Gullberg Colombine Produktion AB i Stockholm

Driven administratör med ekonomikunskap till Colombine Teaterförlag AB

Colombine är en av Europas ledande teateragenturer och grundades för 30 år sedan. Vi representerar över 500 dramatiker och översättare från Skandinavien. Vi förhandlar avtal för uppförande av pjäser och musikaler med teatrar och med andra agenturer i Sverige och globalt. Vi har intensiv kontakt med våra dramatiker. Vi bevakar våra dramatikers upphovsrätt och vi arkiverar, systematiserar och kommunicerar med dem kring deras arbete och med många andra aktörer i scenkonstvärlden. Vi arbetar också med att lyfta frågor om dramatik och upphovsrätt i olika sammanhang i branschen och politiskt. Vi sitter i trevliga lokaler i Gamla Stan.
Vi söker nu en driven administratör. Detta är en ny tjänst och du blir en viktig medarbetare på en prestigelös och fartfylld arbetsplats. Vi är ett litet team och du kommer att jobba nära vår VD, vår förhandlingschef och våra agenter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Sköta och utveckla avtalsarkiv och avtalsuppföljning via bland annat vår mjukvara One-Flow och vår nya databas, inklusive GDPR.
• Hantera ekonomifrågor i vårt nya program, expv löner, moms, fakturering.
• Ansvara för och utveckla vårt omfattande pjäsarkiv.
• Ansvara för kalendarium för återkommande frågor: personal-, miljö, evenemang osv.
• Hantera inkommande mailfrågor.
• Skriva och skicka gratulationskort.
• Boka resor, hotell och ta emot besökare.
• Inköp av kontorsmaterial, kontrollera avtal för expv kopiator, telefoner mm.
• Organisera vissa evenemang.
• Uppdatera hemsida och sociala medier.
• Sätta ihop rapporter och ta fram underlag för interna och externa möten

Vi söker dig som
• har dokumenterat god administrativ förmåga och har minst ett par års arbetslivserfarenhet av en liknande tjänst.
• har dokumenterad erfarenhet av ekonomihantering, exempelvis löner, moms och/eller fakturering och ambitionen att lära dig mer.
• har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med olika administrativa mjukvaror och databaser (Datto, One-Flow, bokföringsprogram, Teams, Excel och liknande).
• är mycket noggrann, strukturerad och självständig i ditt arbete.
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• kan ta egna initiativ och driva frågor, ärenden eller projekt i mål.

Vi ser gärna att du är kulturintresserad!

Meriterande:
• Erfarenhet av moderna ekonomihanteringssystem.
• Arbete med nya mjukvaruprogram och appar.
• Kunskap om teater, eller dramatik och litteratur i allmänhet.
• Erfarenhet av avtalshantering.

Vi blandar kontors- och distansarbete och du får förstås gå på teater!

Omfattning och startdatum
Heltid med provanställning i 6 månader.
Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt dock senast 15 november.
Urvalsprocessen hanteras löpande. Skicka in din ansökan med ett personligt brev, CV och löneanspråk redan idag, men senast 4 oktober 2023 till kontrakt@colombine.se

Frågor om tjänsten hänvisas till VD Hedda Krausz Sjögren via kontrakt@colombine.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-14
E-post: kontrakt@colombine.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Berit Gullberg Colombine Produktion AB (org.nr 556490-9918)
Gaffelgränd 1 A (visa karta)
111 30  STOCKHOLM

Arbetsplats
Gullberg Colombine Produktion AB, Berit

Jobbnummer
8138369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Berit Gullberg Colombine Produktion AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Berit Gullberg Colombine Produktion AB: