Distriktssköterska/Sjuksköterska till Vårdcentralen Ödeshög
Region Östergötland / Sjuksköterskejobb / Ödeshög
2021-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Distriktssköterska/Sjuksköterska till Vårdcentralen Ödeshög" (publicerad 2022-09-14) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Ödeshög,
Haninge,
Boxholm,
Hjo,
Tranås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Ödeshög,
Boxholm,
Tranås,
Mjölby,
Vadstena eller i
hela Sverige Vill du vara med och utveckla framtidens primärvård? Mycket är bra men det finns också spännande utmaningar framöver. Som vårdcentral är vi en viktig del av samhället för att skapa trygghet i vardagen. Målet är att vara tillgänglig och möta medborgarna med respekt och med hög kompetens. Vi som arbetar här har ett bra arbetsklimat och högt till tak som gör det möjligt för alla att delta i framtidens utmaningar.
Ödeshög ligger vid slutningen mot Vättern i en naturskön omgivning och här finns historiens vingslag på nära håll. Vi erbjuder primärvård med stor bredd och flexibla lösningar i en väl fungerande samverkan med kommunernas hemsjukvård. I glesbygden har vårdcentralen en framträdande roll och handlägger en stor variation av medicinska frågeställningar, allt från akuta sårskador till barnavårdscentral (BVC). Det är en stabil personalgrupp och styrkan är en god sammanhållning.
Som medarbetare hos oss blir du en viktig del och vi är måna om din egen utveckling inom yrket. Vi på Vårdcentralen i Ödeshög vill gärna ha dig som ny medarbetare och ser fram emot att träffa och lära känna dig.
Publiceringsdatum2021-09-27Dina arbetsuppgifterSom sjuksköterska hos oss är du intresserad av primärvård. Du kommer att ha ett nära samarbete med de andra yrkesgrupperna på vårdcentralen i ditt arbete. Vårdcentralens breda uppdrag gör att du kommer att träffa på många olika slags människor och åkommor. I ditt arbete ingår telefonrådgivning och ansvar för sköterskemottagning.
Vi vill gärna ta tillvara din specifika kompetens. Det finns också goda möjligheter att utveckla sig inom ett specifikt område. Vi erbjuder ett stimulerande och självständigt arbete med möjlighet att utveckla och förbättra vård och behandling för våra patienter. Möjlighet finns också att jobba på jourcentralen i Motala som en del av arbetet.
Erfarenhet och utbildningDu är distriktssköterska alternativt legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av primärvård, teleQ, diabetes, BVC, hypertoni och/eller astmamottagning ses som meriterande.
Dina personliga egenskaperDu har en god samarbetsförmåga och känner dig trygg i din yrkesroll. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan ta egna beslut utifrån din profession. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar och är positiv till förbättringsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Dick Waldau, 010-104 87 10,
dick.waldau@regionostergotland.seFacklig företrädare för Vårdförbundet är Johanna Sjöblom, 010-104 8703.
Johanna.Sjoblom@regionostergotland.se Så ansöker duSista ansökningsdag är den 24 oktober 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211196.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION ÖSTERGÖTLAND
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Östergötland (org.nr 232100-0040)
Arbetsplats Region Östergötland
Jobbnummer 5996814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.