Distriktsjuksköterska/sjuksköterska till Skultuna HSL-team
Västerås kommun / Sjuksköterskejobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Då en av våra sjuksköterskor går i pension söker Skultunas HSL-team nu en ny kollega! Har du en ambition att få vara med och ge vård och omsorg och samtidigt hjälpa andra människor till en bättre vardag? Sök då till oss! Vi ser fram emot att få just dig som kollega.
HSL-teamets uppdrag är att säkerställa hälso- och sjukvårdinsatser på Vallonen (servicehus, ålderdomshem och demensboende), Stöd & service samt inom hemsjukvården i enlighet med hälso- och sjukvårdslagen. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du får möjlighet att utvecklas i din profession.
HSL teamet består av sex sjuksköterskor och ingår i Skultuna kommundelsförvaltning som erbjuder tjänster inom förskola, grundskola, vård och omsorg, bibliotek samt teknik och fritid. Förvaltningen har åtta resultatenheter med cirka 350 medarbetare. Vi har ett tätt samarbete över verksamhetsgränserna, detta innebär att vi har korta beslutsvägar och vi kan hitta gemensamma lösningar för våra brukare i Skultuna.
Publiceringsdatum2020-03-18ArbetsuppgifterSom sjuksköterska hos oss erbjuds du ett spännande jobb där du får arbeta praktiskt och samtidigt lägga grunden för andra människors välmående och trivsel. Arbetstiderna är mellan 0700 och 19:00 och du kommer att arbeta 1 helg av 5. Dina arbetsuppgifter handlar om att arbeta konsultativt, vilket innebär att vägleda och ge råd utifrån den egna kompetensen. Du har även ett tätt samarbete med andra sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut i bedömning och utvärdering av insatser kring den enskilde.g
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad distriktsjuksköterska eller legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av yrket. I ditt arbete kommer du behöva ha god datavana då det är en förutsättning för dokumentation, har du dessutom dokumenterat i Cosmic tidigare är det ett stort plus.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressade situationer och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare vill vi att du är flexibel och att du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du kommer att ingå i ett team vilket ställer krav på att du arbetar bra ihop med andra människor samt att du kommunicerar på ett tydligt sätt. Du behöver vara strukturerad och kunna planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. En viktig förutsättning för yrket är att du prioriterar kunderna och hela tiden är angelägna om att de är nöjda.
För tjänsten krävs B-körkort eftersom det ingår bilåkande i tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriärAlla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVästerås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/00159".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerås kommun (org.nr 212000-2080),
http://www.vasteras.se/naringsliv-och-arbete/jobb-och-karriar Arbetsplats Västerås stad, Skultuna kommundelsförvaltning
Jobbnummer 5155368
Observera att sista ansökningsdag har passerat.