Distriktsinköpsledare - Hus Stockholm
Skanska Sverige AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Värmdö,
Södertälje eller i
hela Sverige Distriktsinköpsledare - Hus Stockholm Kommersiellt
Distriktsinköpsledare till Hus Stockholm Kommersiellt
Vi på Hus Stockholm Kommersiellt skapar miljöer och arbetsplatser som får både människor och företag att växa. Vi utvecklar och bygger kontor, sjukhus, hotell, skolor, bussdepåer och andra kommersiella lokaler. Alltid med kvalitet, miljö, ny teknik och nöjda kunder i fokus. Hos oss får du möjlighet till spännande utvecklingsmöjligheter i kombination med arbete i intressanta projekt.
Beskrivning av tjänst
Som distriktsinköpsledare har du spetskompetens inom operativt och strategiskt inköp. Du ansvarar för att säkerställa konkurrenskraftiga och professionella inköp, driver och utvecklar inköpsarbetet och ser till att projekten får den mest optimala inköpssupporten utifrån verksamhetens behov i anbud och i projektskedena.
Du fungerar också som ett språkrör mellan inköpsorganisationen och linjen och sitter med i distriktets ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2014-12-02Dina arbetsuppgifter• Genomföra operativt inköpsarbete i projekten inom distriktet
• Bidra aktivt till distriktets strategiska arbete genom ditt deltagande i ledningsgruppen
• Stötta projekten med din kompetens i det strategiska inköpsarbetet
• Bistå i prioriteringen av vilka projekt och anbud som inköpsorganisationen ska vara delaktig i
• Samordna och planerar inköp över flera projekt
• Fungera som stöd vid inköpsplanering och deltar i anbuds- och projektstartsmöten
• Stötta vid projektspecifika upphandlingar i form av upprättande av förfrågan, val av leverantör, offertutvärdering, förhandling, upprättande av avtal mm.
KvalifikationerVi söker dig som har ett gediget intresse för affärer och för hela projektinköpsprocessen. Du har erfarenhet av både operativt och strategiskt inköpsarbete, men kan även ha arbetat i andra roller inom byggbranschen. För att lyckas i tjänsten krävs kunskap i ekonomi samt avtals- och entreprenadjuridik. Svenska och engelska i tal och skrift är också ett krav.
Som person har du hög social förmåga och tycker om att leda eller koordinera team. Du är självgående med ett starkt personligt driv, vilket är nödvändigt då du kommer att vara delaktig i parallella uppdrag på flera projekt. Du tar ett aktivt ansvar och har en förmåga att få saker att hända. Du kan fungera som en spindel i nätet och har en förmåga att entusiasmera och engagera.
Så ansöker duDu är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Chadell på 010-448 77 34.
Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: SKA00039M
KontaktHuman Resource
FöretagSKANSKA SVERIGE AB
AdressSKANSKA SVERIGE AB
• **** STOCKHOLM
Jobbnummer 2087105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.