Director of Inhouse Sales & Coordinators

Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Clarion Hotel Arlanda Airport öppnade 1 November 2012 och ligger i anslutning till Sky City på Arlanda Flygplats. Vår ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell. Hotellet har 414 rum, 44 möteslokaler och 2 restauranger. Den mest spektakulära är vår a'la carte restaurang Kitchen & Table, by Marcus Samuelsson som ligger högt upp i hotellet med en fantastisk utsikt mot landningsbanorna.

Hotellet ingår i hotellkedjan Clarion Hotels. Clarion Hotels består av internationella fullservice hotell, centralt belägna i större städer eller vid flygplatser. Servicen är personlig, engagerad och informell i en formell atmosfär. Hotellen erbjuder moderna och klassiska rum, restauranger, barer samt konferens - och mötesfacilteter.

När vår Director of Inhouse Sales & Coordinators snart ska vara föräldraledig så söker vi här på  Clarion Hotel Arlanda Airport nu hennes vikarie som är ett passionerat säljproffs och organisatör. Hotellet förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.  

Director of Sales & Coordinators har som primär arbetsuppgift att via inkommande affärer se till Clarion Hotel Arlanda är så fullbokat som möjligt inom hotell, konferens, bankett och event samt säkerställa planering/projektledning av dessa. Director of Inhouse Sales Coordinators rapporterar direkt till hotellets VD och är med i hotellets ledningsgrupp.

Ansvar och arbetsuppgifter:

• Personal och arbetsgivaransvar för hela Clarion Hotel Arlandas innesälj- och möteskoordinatorer (Inhouse Sales Agents, Reservation Agents samt Meeting & Event Coordinators inklusive Supervisor. Vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar i samråd med VD.
• Vara en ambassadör och ansikte utåt för säljrelaterade frågor.
• Arbetsleda och utveckla såväl personal som det dagliga arbetet på avdelningarna.
• Strategiskt ansvar för att optimera/koordinera hotellets totala försäljning inom alla segment och ge underlag för beslut inom försäljning till VD och ledningsgrupp.

• Skall genom arbetet i hotellets ledningsgrupp aktivt arbeta för att strategiskt utveckla Clarion Hotel Arlanda som helhet.
• Fokus på att driva intäkter på grupp och konferens genom Pipeline management.
• Ansvara för att vi tar betalt enligt uppsatta regler (voucher/ sign on file/ fakturaunderlag etc) och skickar ut proforma fakturor i tid.
• Ansvara för att kundservice/centrala gruppbokningen har de rätta verktygen för att sälja oss.
• Ansvara för hanteringen av kampanjer, paket och presentkort.
• Skapa och bibehålla en säljkultur på avdelningen och hotellet. Vi är säljare och inte ordermottagare.
• Mandat att ta hjälp utav utesäljarna för att skapa ett effektivt och gemensamt säljdriv och intäkter.

• Säkerställa att samtliga affärer säljs i samråd med Revenue så att vi säljer till rätt kund för rätt pris och rätt tidpunkt.
• Ansvara för att samtliga inkommande förfrågningar hanteras inom 24 timmar med högsta service nivå.
• Ta fram rutiner för avdelningarna och ansvara för att dessa efterlevs.
• Ansvara för att våra offerter, bekräftelser etc. lever upp till företagets ställda krav i form av korrekta avbokningsregler, priser och en offertsammanställning som lever upp till företagets image.
• Säkerställa att samtliga bokare/innesäljare/coordinatorer lägger in korrekt och adekvat information i hotelldatasystemet Cenium.
• Ansvara för att samtliga bokningar, oavsett var de kommer ifrån, är kvalitetssäkrade. Vilket innebär kopplade mot rätt segment/ kundkort/ företagsavtal, rätt priser, med inlagda activities, styra in grupp bokningar mot respektive block mm

• Ansvara för uppföljning och debitering av No Show.
• Ansvara för planeringen av samtliga konferenser, grupper och events.
• Ansvara för hanteringen av provisioner för individuella bokningar, grupper samt konferensbokningar.
• Ansvara för att företagets policys efterlevs som kreditpolicy, provisionspolicy , klädpolicy etc.
• Att vid behov operativt hantera inkommande förfrågningar.
• Skapa och bibehålla en säljkultur på avdelningen och hotellet.
• Att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
• Att hela avdelningen löpande följer upp våra gästers synpunkter i Loopon

• Verka för ett gott samarbete med drift och revenue så att kunskap om hur vi skapar lönsamma affärer sprids till samtliga.

Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.

Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om hotellet på www.clarionarlanda.se

Publiceringsdatum
2013-09-16

Arbetstider och omfattning
Heltid / Föräldravikariat

Ersättning
enl kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Ahlblom +46 8 444 18 03
Jessica Norgren +46 8 444 18 02

Företag
Clarion Hotel Arlanda Airport

Adress
Clarion Hotel Arlanda Airport
Ringvägen 98 A
19045 Stockholm-Arlanda

Jobbnummer
1653819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Arlanda Airport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport: