Digital Support Technician
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Redo att förbättra IT-supporten inom fordonsindustrin? Vår kund söker nu flera Onsite Digital Support Technicians med start i augusti. Om du trivs i en snabb och teamorienterad miljö och älskar att lösa tekniska problem, vill vi höra från dig!
OM TJÄNSTEN
Som Onsite Technician inom kommer du att stödja användare med dagliga tekniska utmaningar, och säkerställa effektiv och respektfull service. Du kommer att hantera incidenter och förfrågningar både på plats och på distans, samarbeta med produktteam och ge stöd för hårdvara och mjukvara. Din roll kommer att förbättra verksamhetens produktivitet genom att lösa problem och driva kontinuerlig förbättring.
Du erbjuds
Vi erbjuder konkurrenskraftig ersättning och möjligheter till professionell utveckling. Njut av en samarbetsinriktad arbetsmiljö med banbrytande teknologi och utrymme för karriärutveckling. Upplev flexibla arbetsarrangemang och bidra till betydelsefulla projekt inom fordonsindustrin. Gå med oss och hjälp till att forma framtiden för hållbara drivlinelösningar.
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2024-07-02Dina arbetsuppgifter • Ge teknisk support på plats och på distans för hårdvaru- och mjukvaruproblem
• Hantera incidenter och förfrågningar, och säkerställa snabb lösning
• Stödja företagsanvändare och hantera konferensrumsetup
• Hjälpa till med onboarding av nya anställda och hantering av printersystem
• Samarbeta med produktteam och OEMs för att lösa tekniska problem
• Förbättra användarnöjdheten genom effektiv felsökning och kontinuerlig serviceförbättring
VI SÖKER DIG SOM
• Har kunskap i Windows 10/11, macOS, iOS och Android support
• Har erfarenhet av molntjänster, Office 365 och Azure
• Har expertis i Intune, slutanvändarupplevelse och nätverkstjänster
• Har förmåga att felsöka och serva teknisk utrustning
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av ServiceNow Incident, Request, Change och Problem management
• Kunskap i svenska då det kan förekomma i arbetet
• B-körkort
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Starka kommunikationsfärdigheter
• Samarbetsfärdigheter
• Analytiska färdigheter
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15105705".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8781472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.