Digital kommuniktör sökes till Handelshögskolan!
Göteborgs universitet / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Handelshögskolan är en av universitetets fakulteter, med utbildning och forskning inom ekonomi och juridik. Skolans verksamhet skall bidra till en positiv utveckling av samhället i dess helhet och det finns ett särskilt fokus på hållbarhet inom både utbildning och forskning. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och är därmed en av endast lite drygt 100 handelshögskolor runt om i världen med denna så kallade "Triple Crown"-ackreditering.
Tjänsten som digital kommunikatör är placerad på avdelningen Externa relationer, där det dagliga arbetet handlar om att stärka skolans varumärke och kommunikation, sprida forskningsresultat, utveckla skolans relationer med alumner, företag och offentliga organisationer samt bidra till studenternas personliga och professionella utveckling.
Publiceringsdatum2021-05-26Dina arbetsuppgifterI den här kommunikatörstjänsten ligger tyngden på digitala kanaler och du kommer att vara redaktör för våra sociala kanaler och även för vår webb. Du ansvarar för den dagliga hanteringen, men också för uppföljning och utveckling. Du producerar även content. Arbetet sker i samarbete med kollegorna i det centrala kommunikationsteamet och i skolans kommunikatörsnätverk där kommunikatörer från våra institutioner ingår. Några viktiga arbetsuppgifter är:
• Tillsammans med den kollega som ansvarar för Handelshögskolans studentrekrytering tar du fram strategier för sociala medier (f n framför allt Facebook), analyserar målgrupper och deras informationsbehov, lägger upp kampanjplaner och skapar ett intressant och lockande innehåll. Du skapar annonskampanjerna, följer upp och modifierar längs vägen. Studentrekryteringen är både nationell och internationell.
• Som redaktör för våra sociala medier arbetar du dagligen med att planera, skapa och publicera inlägg, svara på inkomna frågor och se till att regelverk följs. Den gemensamma planeringen inom arbetet med content marketing är till stor hjälp, och det content du sprider kan vara producerat av dig eller någon annan kommunikatör i organisationen.
• Du omvärldsbevakar för att ha koll på trender inom sociala medier och vilka kanaler våra målgrupper använder. Du behöver också hålla dig uppdaterad om kanalernas funktionalitet.
• Du initierar, planerar och producerar content från grunden. Filmproduktion är ett viktigt inslag, där du arbetar med hela kedjan från idé, via filmning och klippning, till publicering.
• Som redaktör för webben arbetar du dagligen med att dela nyheter från verksamheten. Tillsammans med kollegor underhåller och skapar du nya sidor och nytt innehåll vid behov. Du arbetar också med uppföljning och utveckling av webben, och representerar Handelshögskolan i universitetsgemensamma webbforum.
• Arbetet genomförs både på svenska och engelska.
KvalifikationerVi söker en person med:
• Akademisk examen, gärna inom journalistik, kommunikation, marknadsföring eller liknande
• Minst tre års erfarenhet av professionellt arbete med sociala medier och webb på en avancerad nivå
• Goda kunskaper i Ads Manager och erfarenhet av annonsering och kampanjer i sociala medier
• Förmåga att skriva journalistiskt och erfarenhet av att producera innehåll för digitala kanaler
• Erfarenhet av kvalificerat arbete med filmproduktion och programvaror för detta (vi använder Adobe)
• Mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbete med Google Ads
• Erfarenhet av arbete mot målgruppen 18-25-åringar
• Erfarenhet av internationellt arbete i sociala medier
• Vana av att följa upp och analysera kommunikationsinsatser
• Erfarenhet av att ha arbete inom akademin
Tjänsten kräver att du är van att ta egna initiativ och arbeta självständigt, samt att du kan hålla tidplaner, styra mot uppsatta mål och leverera resultat. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an både de mer kreativa/praktiska delarna och de analytiska delarna av arbete. Du har förmåga att skapa förståelse för arbetet och kan förankra det i organisationen. Vi förutsätter att du har ett intresse för samhällsfrågor och forskning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, drivkraft och ansvarskänsla.
För mer information om anställningen och för att ansöka, klicka här
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 5770895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.