Digital kommunikatör med projektledarerfarenhet
Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm,
Uppsala,
Örebro,
Linköping,
Sundsvall eller i
hela Sverige Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.
Vi söker en digital kommunikatör till kommunikationsenheten på Ekobrottsmyndigheten.
Som digital kommunikatör på Ekobrottsmyndigheten ingår du i kommunikationsenheten och arbetar med att planera, genomföra, utvärdera och utveckla vår interna och externa kommunikation. Inom kommunikationsenheten ingår även medarbetare med ansvar för myndighetens brottsförebyggande arbete.
I rollen som digital kommunikatör har du ett övergripande ansvar för utveckling av struktur och innehåll i myndighetens externa webbplats och intranät. Du arbetar både strategiskt och operativt med att utveckla och förvalta våra webbplatser tillsammans med övriga kommunikatörer.
Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att projektleda den planerade satsningen på vårt nya intranät. Du har vidare ett särskilt ansvar för kommunikationen kring vårt brottsförebyggande arbete.
Kvalifikationer
akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom området media och kommunikation
aktuell och gedigen erfarenhet av arbete som digital kommunikatör
gedigen erfarenhet av projektledning och förvaltning vid utveckling av intranät
erfarenhet av kravställning och uppföljning mot extern leverantör
erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med kommunikation
erfarenhet av tillgänglighetsfrågor, sökmotoroptimering och webbanalys
Meriterande
erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
erfarenhet av utveckling och innehåll i sociala medier
kunskaper om pressarbete
Dina egenskaper
Som person är du drivande och initiativrik, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med olika samarbetspartners. Du är van vid att samordna och målgruppsanpassa materialet efter målgrupp och kommunikationskanal. Du kan initiera, planera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du är bra på att organisera och prioritera utifrån ett helhetsperspektiv. Du tycker om att ta eget ansvar, driva och ge stöd i kommunikationsfrågor i samarbete med andra.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2019-07-08Övrig informationAnställningen avser en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Stockholm. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Information om anställningen lämnas av kommunikationschef Helena Norman tfn 010-562 96 50. Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Ylva Nilsson tfn 010-562 91 94 och för Polisförbundet Kristina Windalen tfn 010-562 98 21.
Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan!" senast den 28 augusti 2019.
Varaktighet, arbetstid
Dag Enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktnoreply@ekobrottsmyndigheten.comFöretagEkobrottsmyndigheten
AdressEkobrottsmyndigheten
Box 22098
10422 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 14
Jobbnummer 4841214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.