Digital Growth Specialist till Sportlala.se
Gpbm Nordic AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gpbm Nordic AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm eller i
hela Sverige Om tjänsten som Digital Growth Specialist hos Sportlala
I rollen som Digital Growth Specialist hos Sportlala har du en nyckelroll för bolagets fortsatta tillväxt! Du kommer ansvara för att optimera hemsidan när det gäller såväl dess utseende och utformning som dess användarprocesser och affiliatenätverk. Det är du som ser till att ur ett analytiskt, affärsoptimerande och resonerade helhetstänk komma fram till de bäst anpassade lösningarna när det gäller främst marknadsföringen men även optimeringen av bolagets e-handelslösning. Detta innebär att du kommer arbeta mot budget för varje insats och gör det du vet krävs för att uppnå en viss omsättning genom Adwords, socialt, sökordsoptimering och affiliates. Du förväntas komma in och från start ta egna initiativ och vara säker men ödmjuk i din kompetens. Sportlala arbetar med analysverktygen Google Analytics samt egenutvecklade. Som support i arbetet har du ett drivet team av inköpare och marknadsförare.
Som Digital Growth Specialist kommer du arbeta med stora mängder data och ha stor frihet att implementera de åtgärder du anser är bäst. Du bearbetar med allt från köpbeteende, psykologi, marknadsföring, affärslösningar, strategiska beslut och tekniska optimeringar för att lyckas skapa en så affärsmässigt optimerad e-handel om möjligt!
Vi söker dig som är självgående, resultatinriktad och redo för en ny utmaning inom ett entreprenörsdrivet bolag. Vi tror att du är en person som inte nöjer dig utan alltid tror att allt går att förbättra och utveckla för att uppnå nya ouppnådda höjder. Detta driv har du att tacka din nyfikenhet och hunger för! Som person tycker du om att analysera, göra kopplingar och dra slutsatser. Du drivs av affärstänk och problemlösning. Samtidigt är du självsäker nog att tacka nej till ett investeringsalternativ som inte är tillräckligt bra för att satsa på. Det är viktigt att du känner dig säker i din kompetens samtidigt som du är kommunikativ, ödmjuk och prestigelös.
Vi ser att du har erfarenhet av arbete som innefattat tillväxt inom produktförsäljning online och att du därför vet vad som krävs för att uppnå önskad resultat.
Hos Sportlala blir du en del av ett affärsinriktat, entreprenöriellt startup-bolag inom en spännande bransch som sitter mitt i centrala Göteborg. Arbetskulturen är avslappnad men driven och kollegorna har högt i tak såväl på kontoret som utanför arbetet. Tycker du om att sporta har du hittat en gäng för dig, bolaget utövar allt ifrån yoga-, löpning- och simning ihop! Även afterworks, kaffe och bullar är gemensamt intresse.
Sportlala (Aktivators AB) startades 2013 för att samla bästa erbjudandena på sport- o fritidsprodukter på ett och samma ställe. E-handeln är nu Skandinaviens största shoppingclub för sport- o fritidsprodukter. 2018 tog Cebon Group över som ägare för att stötta bolaget i den fortsatta tillväxtresan. Vi erbjuder exklusiva varumärken till oslagbara priser (upp till 70% under o.p.) till våra medlemmar. Flera gånger i veckan lägger vi ut nya, tidsbestämda kampanjer med begränsat antal produkter. Bli medlem och bli överraskad.
Publiceringsdatum2018-11-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: Digital Growth Specialist
KontaktViktor Sellman
viktor@sportlala.se 0704-42 10 74
Cathrin Lindström
cathrin.lindstrom@gpbmnordic.se 0317991607
FöretagGPBM Nordic AB
AdressGPBM Nordic AB
Sportlala, Skeppsbron 5
41121 Göteborg
KontorsadressSportlala, Skeppsbron 5
Jobbnummer 4457622
Observera att sista ansökningsdag har passerat.