Deltidstjänst till Nordnets kundservice för studerande
Nordnet Bank AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2017-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Deltidstjänst till Nordnets kundservice för studerande" (publicerad 2017-08-10) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordnet Bank AB i Stockholm,
Lund eller i
hela Sverige Nordnet is a bank for investments and savings. We operate in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Our concept gives customers control of their money, and our vision is to become the no. 1 choice for savings in the Nordics.
Nordnet has 450 employees and is listed on the Nasdaq Stockholm Exchange.
Nordnet växer och därför söker vi nu nya deltidskollegor, Sparexperter, för att supporta Sveriges bästa kundservice kvällstid.
Vi är ett ungt och drivet gäng som brinner för att tillsammans skapa mervärde för våra kunder. Vi vill omdefiniera finansbranschen och söker nu dig som vill vara med på den resan.
Vad innebär det att jobba deltid på Nordnets kundservice?
Du är tillsammans med dina deltidskollegor ansvarig för att ge våra kunder förstklassig service via telefon och e-mail under kvällstid. Du förväntas jobba ca 20 %, det vill säga minst två kvällar i veckan mellan kl. 16-20. Under sommaren och även helger kommer det finnas möjlighet att jobba vid behov.
Tillsammans ska vi hålla ställningarna när resterande verksamhet stannat av och få våra kunder att berätta för världen om hur bra vi är.
Ett typiskt arbetspass kan bestå i:
• Att hjälpa till med enklare frågor om tex aktiehandel och pengartransaktioner till att lösa mer komplexa kundproblem
• Att hjälpa människor att få ut det mesta av sitt sparande baserat på just deras individuella behov
• Att berätta för våra kunder om de tjänster de ännu inte lagt märke till att vi har (Shareville, Knockoutlånet, Superfonderna, Pensionsspar för att nämna några)
• Att ge feedback till din chef och dina kollegor på hur vi kan bli bättre
• Att vara kundens röst innanför kontorets väggar och se till att feedback vi får omvandlas till nya innovativa lösningar
Frågorna från kunderna är väldigt varierande, allt från enklare frågor till mer komplexa vilket gör att du får en bred kunskapsbas. Du arbetar proaktivt med målet att inspirera alla du pratar med kring sparande. Vi anordnar säljtävlingar för att trigga merförsäljning, och följer upp vår prestation kontinuerligt vilket gör att vi ständigt kan bli bättre.
Vem trivs hos oss?
För att trivas hos oss är en nyckelegenskap en hög ambitionsnivå och ett brinnande intresse för sparande, service och försäljning. Du är en lagspelare som gillar nära samarbete med din grupp och att bygga nätverk och broar till andra delar av organisationen. Du är öppen för feedback och alltid villig att lyfta dig ännu ett steg för att bli ett bättre team och lagmedlem. För den som vill finns alla möjlighet att utvecklas inom bolaget.
Du tar ett stort eget ansvar och egna initiativ för att lösa problem. Vi ser gärna att du har ett intresse för sparande och värdepapper, men det du inte kan sedan innan får du förstås möjlighet att utveckla kunskap och intresse kring hos oss!
Viktigast av allt är att du är engagerad och måldriven person som alltid vill överträffa ställda förväntningar.
Din bakgrund
Du är studerande, helst inom ekonomi/finans eller motsvarande. Kanske har du erfarenhet av kundservice från annan bank eller annan bransch, men där ditt intresse för sparande och en vilja att jobba i ett spännande entreprenöriellt företag gör dig intresserad av oss.
Det här erbjuder vi dig
Att jobba deltid på Nordnets kundservice är det bästa sättet att få en fot in på ett spännande bolag. Vi värnar om våra talanger så gör man bra ifrån sig finns stor chans till en vidare karriär när studietiden är över, antingen på kundservice eller vidare inom bolaget. På kundservice kommer du rakt in i hjärtat av vår verksamhet - du sitter närmast kunden och bidrar till vår kärna, och lär dig samtidigt vårt breda sortiment av sparprodukter och vad våra kunder efterfrågar.
Vi är ca 450 medarbetare i Stockholm, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn där kundservice finns lokalt representerat i alla länder. Vi samarbetar, utbyter idéer och använder våra spetskompetenser för att hela tiden förbättra mötet med våra kunder och målgrupper. Öppen kommunikation, kreativitet och engagemang är viktiga delar av vardagen på kontoret.
Nordnet Stockholm sitter i moderna och trevliga lokaler vid Alvik Strand men flyttar hösten 2017 till Kungsholmen.
Välkommen med din ansökan!
Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev snarast möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill vara förstahandsvalet för sparare i norden och ett viktigt steg på vägen dit är att ge suverän service. Vi vill att din ansökan ska innehålla ett resonemang kring hur du kan hjälpa oss att ta oss dit.
Vid frågor, kontakta Christina Juhlin-Dannfelt på tel 0704957853 eller
christina.juhlin-dannfelt@nordnet.se .
Vi vill göra dig uppmärksam om att Nordnet tar kreditupplysning samt begär belastningsregisterutdrag på slutkandidat.
Om Nordnet
Nordnet grundades med en passionerad tro på att den hierarkiska finansbranschen kunde förändras och vår affärsidé är att erbjuda privatpersoner och företag tjänster som gör det möjligt att ta kontroll över sin finansiella framtid. Kulturen är nytänkande och dynamisk och vi vänder oss till medvetna sparare i de nordiska länderna. Nordnet AB (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Varaktighet, arbetstid
2 -
Publiceringsdatum2017-01-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNordnet Bank AB
AdressNordnet Bank AB
Gustavslundsvägen 141
16714 Bromma
KontorsadressGustavslundsvägen 141
Jobbnummer 3261757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.