DB Schenker söker Avdelningschef Kundservice

Schenker AB / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schenker AB i Borås, Göteborg, Jönköping, Skara, Värnamo eller i hela Sverige

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

DB Schenker är en ledande aktör inom transport och logistikbranschen och strävar efter att erbjuda högkvalitativa tjänster till våra kunder. Vi värdesätter kundnöjdhet och söker nu en engagerad och erfaren ledare för rollen som Avdelningschef Kundservice. Kundservice är en central funktion för vår landtransportverksamhet i Sverige och består av ca 55 medarbetare. Placeringsort är vårt nyetablerade Kundservicecenter i Borås.

Ansvarsområde:

Som Avdelningschef Kundservice kommer du att ansvara för våra medarbetare och leda verksamheten inom en av våra tre avdelningar i vår centrala kundservice. Avdelningen kommer att bestå av ca 18 personer. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

* Ledning och coachning av medarbetare i teamet, för att säkerställa kvalitativ och kundorienterad kundservice.
* Operativ daglig planering samt arbetsledning.
* I nära samarbete med övriga chefer inom Kundservice, säkerställa en effektiv och välfungerande kundservice som motsvarar våra kunders förväntningar och kontinuerligt identifiera områden med förbättringspotential.
* Samarbeta med andra avdelningar inom företaget för att säkerställa enhetlig kommunikation och kundhantering.
* Kompetensutveckla och entusiasmera medarbetarna och stärka sammanhållningen i teamet, genom proaktivitet, målstyrning och en hög grad av delegerat ansvar och mandat.

Din profil:

* Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla kundserviceteam. Gärna inom större konsumentinriktade företag.
* Starka ledaregenskaper med förmåga att motivera och engagera medarbetare.
* Erfarenhet av målstyrning.
* En stark vilja och färdighet av att kunna samarbeta som avdelningschef.
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska och förmåga att skapa positiva kundrelationer.
* Taktiskt tänkande och förmåga att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
* Resultatorienterad med ett strukturerat angreppssätt.
* Förmåga att stötta, inspirera och leda Kundserviceteamet mot uppsatta mål.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en utmanande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Rollen omfattar såväl extern som intern kommunikation, med frekventa kontakter med kollegor i övriga länder i Europa.
Du blir en viktig del i vårt centrala team, bestående av 3 avdelningschefer och 55 medarbetare. Befattningen rapporterar direkt till Head of Customer Service Sweden & Denmark och du kommer att samarbeta med alla våra 25 distrikt inom Sverige och Danmark.
Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och passionerad person till vårt team för att fortsätta erbjuda en förstklassig kundserviceupplevelse.

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidaretjänst med placeringsort Borås.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Björn Eriksson, Head of Business Services: bjorn.eriksson@dbschenker.com
I rekrytering av Avdelningschef Kundservice samarbetar vi även med Randstad, interna ansökningar hanteras dock av internt av Schenker, så interna ansökningar skickas in här via vårt rekryteringssystem.
Skicka gärna din ansökan senast 14:e maj. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "327585".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Schenker AB (org.nr 556250-3630)

Kontakt
Schenker Deutschland AG
shikar.karim@dbschenker.com

Jobbnummer
8654975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schenker AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schenker AB: