Customs Process Administrator
KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Strömstad
2020-01-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customs Process Administrator" (publicerad 2021-10-21) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Strömstad,
Munkedal,
Eda,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organization, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become the largest independent European provider of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. We are more than 750 colleagues operating in 13 countries. Our business model and customer offering addresses strategy and compliance, operations and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
Vi söker en handläggare till vårt kontor i Strömstad
Med anledning av ökande uppdragsmängder från nya och befintliga kunder söker vi nu en handläggare, Customs Process Administrator, till ett vikariat på vårt kontor i Strömstad.
Här arbetar det ca 70 personer med hantering av tulldeklarationer.
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
- Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till 2021-03-31 med möjlighet till förlängning.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What's yours?
Varaktighet, arbetstid
Schemalagd arbetstid mån-fre 07:30-20:00 samt var 8:e lördag. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
Publiceringsdatum2020-01-14ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKgh Customs Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/3".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)
Arbetsplats Business Region Nordic*, Region South Sweden, Strömstad
Jobbnummer 5039573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.