Customs Coordinator

Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu en customs coordinator till vår uppdragsgivare i Kista. Uppdragsgivaren är ett världsledande företag inom elektronikbranschen med över 280.000 anställda världen över.

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du ha utbildning inom införtullning eller minst tre års vana inom området.

Tjänsten ska tillsättas omgående och det är en projektanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Du blir anställd hos Bemanningsstyrkan med placering hos vår uppdragsgivare i Kista.

Job description
Customs purpose

• Supervise the customs clearance done by LSPs.
• On a daily basis upload in ERP performed declarations, identify deviation and report back to LSP.
• Maintain and archive FTA (refunds) in order to ensure that refunds have been received.
• Maintain and archive GSP in order to reduce duty payments and comply with legal requirement.
• Control stock differences in cooperation with stock control in order to eliminate differences and for system accuracy.
• Accurately maintain the Customs Archive in order to be compliant and for auditing purposes.
• Continues improvement to develop the processes.
• HQ and EHQ relation; develop and follow guide lines and policies. Reporting general information on a monthly basis to EHQ.
• Maintain and update GPPM documents.
• Report re-issued invoices with FTA to LSP to get refunds.
• Keep track of customs invoice to ensure correct payments and refunds from Customs Authority.
• Maintain and update HS codes in accordance with European BTIs. Report new and updates HS codes to LSP.
• Adviser when new logistic routes are to be introduced.
• Controller of export compliance, including screening new customers, PoA, ECCN and documentation.
• Provide basis data for Intra-stat reporting for LSP.
• Provide customer with preferential duty information and HS codes.
• Controller of the return flow from Norway (samples/POS/normal sales).
• Coordinate new customs flows.
• Error search for customs issues
Customs systems

• Update Item Master with new materials/HS codes.
• Upload daily performed declarations (SE, FI, DK, NO, IS).
• Update Exchange Rates.
• Download and adjust Intra-stat data.
Reporting

• Intra-stat
• Prepare and provide monthly customs report to EHQ.
• Prepare and provide monthly duty accrual balance and re-booking.
• Weekly (SE, FI) and monthly (NO, DK) customs invoices.
Network of interaction
Internal contact
RPM - Daily - To act as an advisor on port direct shipments
GPCE - Daily - To act as an advisor on potential customs issues in order to avoid non-attainment of KPI:s.
WEDC - Daily - To act as an advisor on potential customs issues in order to avoid non-attainment of KPI:s. Issue Export documentation

External contact
Track on Trade System - Occasionally
LSP (Transport) - Daily - To gather and provide information regarding distribution and IOD:s.
Customs Authorities - Occasionally - Give full support to Customs Authorities in case of audits/enquiries från Customs.

We offer a monthly salary, funding for healthcare and a very active and attending consultant manager.
Working hours is 8.00-17.00, monday to friday and the office is situated in Kista Science City.
The position shall be filled as soon as possible so send in your application today!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2016-09-27

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-25
Ange följande referens när du ansöker: 83/58
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bemanningsstyrkan 0852523397 bemanningsstyrkan_mail@luceosolutions.com

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Adress
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
19572
19572 0180

Kontorsadress
Torshamnsgatan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3070458

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: