Customer Support till Flüggers kundtjänst

Flügger Sweden AB / Kundservicejobb / Göteborg
2025-08-11


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flügger Sweden AB i Göteborg, Partille, Kungälv, Kungsbacka, Bollebygd eller i hela Sverige

Flügger är en stolt leverantör till målaryrket och kvalitetsmedvetna konsumenter. Vi går i spetsen i rörelsen mot en grönare byggindustri, och stöttar den professionella målaren genom partnerskap, kvalitetsprodukter och inspirerande design. Vårt jobb är att utveckla, producera, marknadsföra och sälja färg, träskydd, tapeter, målarverktyg och mycket mer i professionell kvalitet, samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta de bästa lösningarna. Vi är inte nöjda förrän våra kunder är nöjda.

Bli en del av oss
Brinner du för att skapa framgång tillsammans med andra? Trivs du bäst i en miljö där du kan utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor? Är du redo att hjälpa kunder och kollegor? Hos oss får du mycket erfarenhet och blir en viktig aktör i att leverera service av högsta kvalitet.
Vår kollega ska vara föräldraledig och vi söker därför någon som kan hjälpa till att upprätthålla vår goda service under tiden.
På Flügger har vi mycket att vara stolta över: Våra djupa rötter, vår kärlek och respekt för måleriyrket, vår yrkeskompetens och våra goda produkter. Vi har en lång historia och mycket att ta vara på för framtiden, så att Flügger fortsätter att ha en stark position på marknaden. Vår produkt- och kundsupportavdelning är en central aktör i det uppdraget.

Häng med på resan
Dina arbetsuppgifter kommer att variera och bestå av allt från telefonsupport gällande priser, leveranser och sortiment till administrativa uppgifter på kontoret i Göteborg, där du också kommer att vara fysiskt närvarande. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta:
Ge professionell produktsupport till våra kunder, såväl som till dina kollegor i butikerna via telefon och e-post
Samla in och kommunicera användar- och produktteknisk kunskap till både proffs och glada amatörer
Hantera alla typer av förfrågningar, såsom erbjudanden, reklamationer, orderhantering etc.

Dessutom löser vi generella supportuppgifter såsom att hjälpa våra butiker med beställningar och leveranser, problemlösning vid spårning av gods och uppföljning av transporter, förfrågningar från kunder, och mycket, mycket mer.

Din palett
Vi ser framför oss att du har relevant erfarenhet av våra produkter och tjänster och vill använda din erfarenhet i en supportfunktion hos oss. Du har gott om positiv energi och trivs med många olika uppgifter med korta deadlines i en miljö med högt tempo. Du sätter en stor ära i att hjälpa dina kollegor att leverera snabbt och professionellt.
Du har ett gott humör och en utpräglad service-gen. Du har ett öga för förbättring och är inte rädd för att komma med bra idéer kring allt från interna processer till vår kommunikation med verksamheten. Flügger är platsen där goda idéer drivs.
Kompetenser och erfarenhet vi efterfrågar:
Du har erfarenhet av kundservice eller av liknande arbetsuppgifter från butik
Det är meriterande om du har erfarenhet från måleri- eller byggbranschen, men det är inte ett krav
Det är meriterande om du har erfarenhet av AX och Hubspot
Du är kvalitetsmedveten, utåtriktad och har hög servicekänsla
Du arbetar strukturerat och trivs med både praktiska och teoretiska uppgifter
Du är nyfiken, pålitlig och bra på att kommunicera.

Du kan lösa uppgifter självständigt, men förstår hur man delar kunskap och arbetar som en del av ett team. Du uppvisar ett lugn, även under pressade situationer. Och sist men inte minst har du god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Låter det intressant?
Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval, men senast 2025-09-07. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Customer & Technical Support Manager Jens Åkerström på mail: jeak@flugger.com

Deadline: Ansök senast 2025-09-07
Arbetsplats: Mölndalsvägen Göteborg
Sysselsättningsgrad: 100 %
Anställning och varaktighet: Vikariat t o m oktober 2026

Flügger ser enbart på kombinationen av personliga och professionella kvalifikationer när vi bedömer en kandidats behörighet. Vi värdesätter mångfald hos människor, där alla har friheten att vara sig själva med lika möjligheter.

Om Flügger
Flügger Group är ett internationellt börsnoterat bolag med en omsättning på ca. 2,2 miljarder DKK och ca. 1700 anställda över gränserna. Vi är ett familjegrundat och familjelett företag, stort nog att göra skillnad, men ändå litet nog att behålla vår entreprenörsanda. Vårt team består av dedikerade och skickliga människor som verkligen engagerar sig och skapar en enastående expertis tillsammans.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flügger Sweden AB (org.nr 556479-2116)
Mölndalsvägen 77 (visa karta)
412 63  GÖTEBORG

Arbetsplats
Göteborg Mölndalsvägen

Kontakt
Customer & Technical Support Manager
Jens Åkerström
jeak@flugger.com

Jobbnummer
9452881

Prenumerera på jobb från Flügger Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flügger Sweden AB: