Customer Support Coordinator till Coherent

Speed Group AB / Kundservicejobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Speed Group AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vill du ha en utvecklande roll med mycket kundkontakt där du koordinerar och administrerar hela reklamationsprocessen från början till slut? Då ska du söka tjänsten som Customer Support Coordinator till Coherent. Här får du arbeta i ett värderingsbaserat bolag i en roll där du styr över din egen tid!

Publiceringsdatum
2022-05-31

Om tjänsten
Som Customer Support Coordinator har du en administrativ roll där du interagerar med företagets kunder och servicerepresentanter för att hantera diverse kundärenden och returförfrågningar. Du tar emot samtal och registrerar ärenden i affärssystemet.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantering av kundärenden och reklamationer via mail
• Registrering och rapportering av returstatus, reparationer och utbyten av utrustning och leveransscheman
• Ta fram reparationsofferter
• Koordinering och planering av felsökningen
• Delta i förbättringsarbete
• Övrig administration/dokumentation

I rollen som Customer Support Coordinator är det du som har de övergripande ansvaret kring hela returprocessen och har därför en viktig koordinerande funktion såväl internt som externt ut mot kund. All kommunikation med bolagets externa kontakter sker på engelska.

Som Customer Support Coordinator får du en roll där du kan styra över din egen tid samtidigt som du får goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer tillhöra ett mindre team och rapporterar till Quality Manager.

Tjänsten är på heltid, dagtid måndag-fredag. Önskvärd start är i mitten på juni. Du börjar som konsult med stor chans till övertag av kund så småningom.

Om bolaget
Coherent grundades i Kalifornien 1966 och är en global leverantör av lasrar och laserbaserad teknik för vetenskapliga, kommersiella och industriella kunder. Idag är Coherent en av världens ledande fotonikinnovatörer och tillverkare. Fotonikbaserade lösningar driver kritiska applikationer inom ett brett spektrum av branscher från industriell automatisering till vetenskaplig forskning och medicinsk diagnostik, där lasrar förskjuter konventionell teknik eftersom de kan göra jobbet snabbare, bättre eller mer ekonomiskt.

Coherent har tillhandahållit högpresterande, pålitliga fotonikbaserade lösningar som har blivit det möjliggörande verktyget i många applikationer, i över 50 år. Trots detta förblir Coherent fokuserade på att ständigt utvecklas och vidga gränserna för fotonik.

Läs mer om bolaget på www.coherent.com

Om företaget
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos vår kund Coherent. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön.

Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Om dig
För att lyckas i rollen som Customer Support Coordinator ser vi att du är en strukturerad och kommunikativ person med en fallenhet för administration. Du har en god teknisk kompetens och gärna ett stort tekniskt intresse.

Kvalifikationer:
• Teknisk utbildning eller motsvarade erfarenhet av tekniskt analysarbete
• God teknisk kompetens
• Hög administrativ förmåga
• Engelska flytande i tal och skrift
• Goda kunskaper i det svenska språket
• Erfarenhet av förbättringsarbete

Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och använder dig av nya tillvägagångssätt för att alltid kunna erbjuda bästa möjliga resultat till kund. Du har ett stort tålamod och räds inte över att ta egna initiativ till förslag och lösningar. Eftersom vi arbetar med LEAN ser vi gärna att du kommit i kontakt med dessa principer sedan tidigare.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Ansökan sker på speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Annika Risberg på annika.risberg@speedgroup.se

Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!
___________

Sökord: Kundsupport, kundservice, customer support, administratör, administration, innesäljare, innesälj, telefonförsäljare

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Speed Group AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "659".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Speed Group AB (org.nr 556878-0927), https://www.speedgroup.se/

Arbetsplats
Speed Professionals AB

Jobbnummer
6699513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Speed Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Speed Group AB: