Customer Support Coordinator
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Gävle,
Örebro eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att jobba med kundservice, trivs att jobba självständigt och tycker det är roligt med problemlösning? Är du IT-intresserad och har lätt för att ta till dig ny teknik? Apix Messaging söker en Customer Support Coordinator som kan hjälpa deras svenska och norska kunder. Det här är en helt ny roll och det finns därför stora möjligheter att påverka och sätta din prägel på arbetet. Låter det intressant? Då kanske detta är något för dig!
Om rollen
Vi söker dig som vill vara med och bygga vår svenska kundsupport, i samarbete med Accountors olika mjukvarubolag. Du hanterar våra kunders förfrågningar och problem tillsammans med dina kollegor. Du är den första anställda i Apix Messagings svenska supportorganisation, och blir den tredje anställda totalt i den växande svenska verksamheten. Du rapporterar till VD:n.
Ansvarsområden:
Övervaka att hjälpa kunderna att lösa problem, såväl reaktivt som proaktivt.
Vara första kontaktpunkten i vår kundsupport och hantera såväl förfrågningar som problem som uppstår i våra kunders tjänster.
Svara på kundernas frågor om hur tjänsterna fungerar.
Ansvara för att kunder får respons så snabbt och smidigt som möjligt, samt ge dem uppdateringar på ändringar.
Lösa de problem som uppstår i samarbete med vårt engelskspråkiga second line support.
Uppdaterar och förbättrar våra FAQ:er och hjälpmaterial till våra kunder.
Vara en viktig del av vårt Customer Success team och jobba nära produktteamet.
Din bakgrund och personlighet:
Du får en kick av att hjälpa människor och vill lära dig mer om branschen.
Du är vänlig och gillar kundkontakt.
Du är logisk och brinner för att lösa problem.
Du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift.
Du är tålmodig och kan hantera kundernas frågor med ett leende på läpparna.
Du gillar teknik och lär dig snabbt om hur den tillämpas på bästa sätt.
Kvalifikationer:
Relevant eftergymnasial utbildning.
Erfarenhet inom kundrelationer - t.ex. inom kundservice.
Meriterande med intresse och erfarenhet av IT och/eller finansiella tjänster.
Publiceringsdatum2022-03-03Om företagetApix Messaging är en av Nordens största förmedlare av digitala meddelandetjänster, med fokus på e-fakturor. Vi är idag 25 anställda inom Apix Messaging, varav 2 befinner sig i den svenska organisationen, och finns i både Sverige, Finland. Våra kunder finns även i Norge, Danmark och Baltikum. Svenska Apix har sin verksamhet i Stockholm (Vasastan) och ägs sedan 2021 av finska Accountor Group. Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR.
Så ansöker duLåter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist,
jessica.petersson@accountor.seVälkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAccountor Ekonomi & Rådgivning AB
Sankt Eriksgatan 113 2TR
11343 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803),
https://www.accountor.com/sv/sweden Sankt Eriksgatan 113 2TR (
visa karta)
113 43 STOCKHOLM
Arbetsplats Stockholm
Jobbnummer 6400230
Observera att sista ansökningsdag har passerat.