Customer Support
Väderstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Mjölby
2018-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Support" (publicerad 2022-02-22) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Väderstad AB i Mjölby,
Ödeshög,
Linköping,
Västervik eller i
hela Sverige Customer support enheten ingår i Sales & Marketing avdelningen och arbetar bland annat med internationell kundsupport, hantering av order för både maskiner och delar samt utveckling av flödet från order till leverans. Enheten består idag av 7 medarbetare. Brinner du för kundsupport och orderhantering? Tycker du dessutom om utmaningar och lite puls på jobbet? Är du en serviceinriktad, lösningsorienterad positiv person med en god kommunikativ förmåga? Gillar du att hålla ordning och reda och anser dig ha en god administrativ förmåga? Känner du även igen dig i våra kärnvärden Pålitlig, Tillgänglig, Nyskapande, Tydlig och Enkelhet? Då kan den här tjänsten definitivt vara något för dig! Uppdraget innebär att du kommer hantera orderadministrationen av Väderstads sortiment och ge våra kunder en kundsupport av högsta grad. Frågorna du hanterar kan tex gälla nya eller befintliga order, pris- och leveransfrågor. Vidare stödjer du övriga funktioner inom avdelningen vilket tex kan innebära att inhämta eller distribuera information från och till våra kunder och marknader. Du kommer även ha daglig kontakt med främst kunder och kollegor i koncernens organisation och hela Väderstads globala kundbas. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Orderadministration * Ta emot-, validera-, administrera kundorder och skicka orderbekräftelser * Fungera som kundens initiala kontaktperson gällande frågor såsom order, affärsvillkor, pris samt transport och leverans
• Användarsupport av IT system inom orderhantering och informationssökning
Frakthantering/Fakturering
• Planera och boka frakter för maskiner utifrån gällande avtal och rutiner
• Hantering fakturering rörande maskinleveranser
Övrigt
• Fånga kvalitetsbrister och återkoppla dem till berörda avdelningar.
Det är en fördel om du har en relevant gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning och erfarenhet från liknande uppdrag. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper om modernt lantbruk. Har du särskild kunskap om våra produkter så ser vi självklart det som meriterande. Dessutom behöver du ha goda svenska- och engelskakunskaper i både tal och skrift. Kan du dessutom flera språk så ser vi det som ett plus. Vidare behöver du ha allmänna kunskaper inom IT-området så som kunskap i officepkt och i Jeeves.
Tillsättningen sker efter överenskommelse och urval görs löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Linnea Danielsson tel 0142-820 67 eller Maja Fundberg, HR Business Partner tel 0142-818 18.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2018.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-02-09ErsättningMånadslön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaja Fundberg
maja.fundberg@vaderstad.com 0142-818 18
FöretagVäderstad AB
AdressVäderstad AB
Box 85
59021 Väderstad
KontorsadressBox 85
Jobbnummer 3956898
Observera att sista ansökningsdag har passerat.