Customer Success Manager inom Office 365 i Stockholm
Nexer AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nexer AB i Stockholm,
Järfälla,
Södertälje,
Strängnäs,
Enköping eller i
hela Sverige Nexer Worklife är ett av Sveriges mest prestigefyllda och erfarna konsultföretag inom lösningar baserade på Office 365 och SharePoint. Vi strävar alltid efter att leverera affärs- och kundnytta genom tekniska lösningar där vi har satt människan i centrum. Vi tar ansvar för hela det digitala arbetslivet från första analys och planering till utveckling, lansering, förändringsledning och support. Dessutom erbjuder vi intranät och digitala arbetsplatslösningar som utvecklas och underhålls av våra egna resurser. Vi utökar nu vårt team och letar efter en Customer Success Manager som vill bli en del av vårt supportteam.
I rollen som Customer Success Manager hjälper du våra kunder att öka deras affärsvärde genom att använda Office 365 och SharePoint. Med ett användarfokuserat tillvägagångssätt kommer du vara med att förenkla och stödja medarbetarnas dagliga arbete, stärka samarbetet mellan olika team och öka organisationens produktivitet. Arbetet sker inom ramen för kundens drift- och kommunikationsprocesser och kräver därför kunskap om Office 365, som SharePoint Modern, Teams och Power Automate. Du kommer bli del av vårt supportteam som består av supporttekniker, utvecklare, infrastrukturspecialister och Customer Success Manager, teamet hjälper dagligen över 50 av våra kunder med att förvalta och utveckla deras lösningar.
Rollen inkluderar
• Arbeta proaktivt med våra kunder genom att föreslå förbättringar av deras befintliga lösningar.
• Hjälpa kunder med SharePoint, Teams och andra Office 365-problem.
• Driva mindre projekt med våra kunder för att implementera nya lösningar eller för att hjälpa dem med strategiarbete för deras digitala arbetsplats.
• Arbeta nära vårt supportteam som löser tekniska problem för kunderna.
• Att vara en del av att onboarding av nya kunder i vår supporttjänst
Publiceringsdatum2021-04-07BakgrundDu brinner för Office 365 och har kunskap om hur du får organisationer att dra full nytta av att använda det. Som person har du ett stort intresse av att stödja företag med digitala verktyg såväl som ett kundtänkande. Du har en utmärkt förmåga att kommunicera samtidigt som du gillar att bygga lösningar och hjälpa kunder att arbeta bättre i sitt digitala arbetsliv. Du är serviceinriktad med förmågan att bygga förtroende hos kunder såväl som en lagspelare som värdesätter lagarbete och trivs när du arbetar med både kollegor och kunder.
Vi söker dig som:
• Är service-minded med ett tydligt kundfokus
• Har minst ett par års erfarenhet av arbete inom Office 365 och/eller SharePoint
• Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är också meriterande om du:
• Har en IT-relaterad eftergymnasial utbildning
• Har certifieringar inom Office 365 och eller SharePoint
Nexer Worklife som arbetsgivare
På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i.
Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på.
Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas.
Här är drivkrafterna ambition, härlig atmosfär och viljan att kontinuerligt lära sig mer. Denna kultur har gjort oss till ett av Sveriges mest prestigefyllda konsultföretag inom Office 365.
Så ansöker duDu är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer vänligen kontakta Marcus Etéus på
marcus.eteus@nexergroup.com. Ansökningarna hanteras löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Mer om Nexer
Vi leder förändringen och strävar hela tiden efter att hitta nya tekniska lösningar. Finns det ett smartare sätt att göra någonting, så hittar vi det. Vi utmanar oss själva varje dag att tänka utanför ramarna och hjälper våra kunder att hela tiden ligga steget före. Tjänster inom digitalisering, IT och R&D ger ökad kundnytta och tillväxt för organisationer både på den svenska och globala marknaden. Vi har också utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien - två gånger.
Vårt stora samhällsengagemang i Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming och Kodcentrum ger även dig som medarbetare möjlighet att göra verklig skillnad.
Nexer är entreprenörsdrivet och har över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige. Nexer är en del av Danir-koncernen och hette tidigare Sigma IT.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNexer AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nexer AB (org.nr 556451-9345),
https://www.sigmait.se/sv/ Jobbnummer 5676547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.