Customer Success Agent (kundsupport)

Struqtur AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Struqtur AB i Stockholm

Customer Success Agent
Vill du kliva ombord på ett modernt snabbväxande företag, med en produkt som ligger helt rätt i tiden, i arbetet med digitaliseringen av byggindustrin? Detta i en diversifierad roll, i händelsernas centrum med direktkontakt mot vår breda kundbas? Samt i en skön tillvaro med drivna kollegor i fina lokaler mitt i centrala Stockholm? Då är Struqtur rätt plats för dig!
Möjligheten
Vi befinner oss i en scale-up resa där vi söker medarbetare till Struqtur som uppskattar denna händelserika fas där fokus är på tillväxt. Detta i en miljö där kunden står i centrum samt där teamet går före jaget. På Struqtur finns goda möjligheter för påverkan och att ta ägandeskap, vilket ger utlopp för ett problemlösande mindset vilket i sin tur ger goda förutsättningar för god personlig utveckling samt vidare karriärmöjligheter inom bolaget.
Rollen
Produkten som vi tillhandahåller fyller en central funktion i våra kunders dagliga verksamhet. Som Customer Success Agent på Struqtur kommer du att ha en viktig roll både för våra kunder samt i vår organisation. Du ingår i Customer Success Teamet och rapporterar till Customer Success Manager.
Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar:
Support, där du svarar på inkommande ärenden via mail, telefon eller chat, felrapporterar buggar samt tar emot önskemål från kunder med förslag på vidareutveckling och är därmed en viktig kugge i maskineriet för produktutveckling.
Onboarding, av nya användare i systemet, stötta och hjälpa våra kunder med hur systemet fungerar, samt vägledning i hur de på bästa sätt använder systemet utifrån kundens förutsättningar och verksamhet.
Öka Struqturs synlighet, detta i sociala medier samt i andra marknadsföringskanaler är ytterligare ett området där du kommer ha en drivande roll i att på bästa sätt nå ut till vårt kundsegment.
Rätt matchning
För att trivas i rollen som Customer Success Agent har du en god erfarenhet av och uppfattning kring att bygga starka kundrelationer samt drivs av att leverera bästa möjliga kundvärde. Vi ser att du har mycket god samarbetsförmåga, gillar att ta ansvar, är en problemlösare samt är serviceinriktad. Du trivs med att ha många saker att göra samtidigt, har en god planeringsförmåga och kan därmed prioritera rätt. Utöver detta så gillar du att hantera tekniska utmaningar för att förbättra kundens vardag.
Urval av arbetsuppgifter:
1st line support via samtal, mail och chat.
Onboarning av nya kunder
Kundärenden gällande rapportering av buggar
Hantering och dokumentering av feature requests
Involverad i utvecklingen och effektiviseringen av support verksamheten
Hålla sociala mediekanaler uppdaterade, skriva nyhetsbrev samt blog post.

Sökta egenskaper:
Fallenhet för nyttjande av IT-system, viljan att bli bäst på att hantera Struqtur
Driven
Tålmodig och serviceinriktad
Pedagogisk & tydlig
Förmåga att hantera olika typer av människor
Prioriterar kunder och ser till ökat kundvärde i varje samtal
God multitasking förmåga
Flexibel med god samarbetsförmåga

Publiceringsdatum
2024-05-27

Erfarenheter
Bör ha jobbat direkt mot kund i ett serviceyrke i minst 1-2 år
Goda datorkunskaper samt ett intresse för digitala / IT-baserade system
Kunna uttrycka sig professionellt i både tal och skrift på svenska

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av Customer Support
Erfarenhet inom bygg & hantverksbranschen
Tidigare erfarenhet av SaaS-bolag
Grundläggande kunskaper inom företagsredovisning
Intresse för sociala medier

Vi erbjuder dig
Att vara med i ett växande bolag på en intressant och spännande marknad, med en produkt som har ett tydligt kundvärde. Att ansluta till ett företag med familjär kultur och en kämparanda som vi vill bibehålla även när vi växer. Att vara delaktig i att ta fram en strategi för hur Struqturs Customer Success arbete utformas för att växa användarbasen och effektivisera arbetet kring Customer Success & Support. Samt möjligheten att utmanas, utvecklas, växa och ta nästa steg i karriären på ett bolag som är mån om den personliga utvecklingen.
Om Struqtur AB
Struqtur AB är ett snabbväxande SaaS-bolag som utvecklar, säljer, levererar och supporterar ett egenutvecklat projekt verktygssystem för hantverkare av hantverkare. Struqtur AB digitaliserar byggindustrin genom ett av marknadens vassaste projektverktyg anpassat för små och medelstora hantverksföretag. Med mer än 10 års erfarenhet i branschen så fyller Struqtur AB en central funktion för hantverksföretag i steget mot digitalisering.
Med Struqtur ges rätt förutsättningar för att få kontroll över verksamheten, genom att bli effektivare i det dagliga arbetet i planering och projektledning, och därmed få mer tid för kärnverksamheten i det praktiska arbetet med fokus på kunder och lönsamhet. Struqtur AB är rikstäckande och har säten i Stockholm & Göteborg. Struktur AB är i tillväxtfas med en bred kundbas och tusentals användare samt har förvärv i sikte.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Customer Success Rep Struqtur".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Struqtur AB (org.nr 556907-9477)
Dalagatan 7 (visa karta)
111 23  STOCKHOLM

Arbetsplats
Stockholm

Jobbnummer
8708135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Struqtur AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Struqtur AB: