Customer Service Representative - föräldrarvikariat

Akzo Nobel Adhesives AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Akzo Nobel Adhesives AB i Kristinehamn, Nacka, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

AkzoNobel Adhesives i Kristinehamn har tillverkat trälim och hartsystem sedan 1962. Produkterna används bland annat vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives är i huvudsak en produktionsanläggning där olika funktioner såsom processoperatörer, logistik- och serviceoperatörer samt en rad supportfunktioner inom FoU, teknik, kvalitet och kundservice ingår. Från fabriken i Kristinehamn levereras stora volymer trälim och hartser till kunder runt om i hela världen. För mer information www.woodadhesives.akzonobel.com
Har du passion för service och kunder? Vill du arbeta i ett internationellt företag med lokal förankring här i Kristinehamn! Vi söker nu en vikarie till som Customer Service Representative.

Vad erbjuder vi dig på AkzoNobel?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2024. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!

Vad kommer du arbeta med?
I rollen som Customer Service Representative (CS Rep.) kommer du att ingå i ett team av 6 personer i Kristinehamn men kommer även ha nära kontakt med andra CS Reps. inom Europa. Dina arbetsuppgifter är följande:
Ta emot, granska och registrera kundorder från såväl direkta kunder som interna dotterbolag, samt ansvarig för utfärdande av fakturor för lagda kundorder.
Uppdatering av kundpriser i vårt affärssystem SAP, samt sköter registrering/uppdatering av kunddata samt rapporterar in kundklagomål.
Daglig kontakt med medarbetare och funktioner på vår anläggning samt med våra kunder.
Planerar, genomför och följer upp dagliga uppgifter inom ansvarsområdet med fokus på att nå ställda mål, samt att de dagliga uppgifterna utförs enligt satta policys, riktlinjer och värderingar.
Deltar i förbättringsarbete och utvecklar arbetssätt och rutiner inom kundorderhantering.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med start i början av maj. Vikariatet sträcker sig till mitten av april 2025. Du kommer vara placerad på vår anläggning i Kristinehamn och rapportera till Customer Service Supervisor Nordic.

Vem är du?
Du som person är ödmjuk och prestigelös med en stark teamkänsla. För att bli framgångsrik i rollen bör du vara noggrann, analytisk och målfokuserad med sinne för ordning och struktur. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är handlingskraftig och tar ansvar för ditt arbetsområde. Eftersom tjänsten samverkar med kringliggande funktioner och kunder ställs höga krav på att du fungerar bra i team, är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera.
Vi ser gärna att du har en utbildning inom logistik/ekonomi och eller erfarenhet från kundhantering inom industrin. Du har en fallenhet för att sätta dig in i olika datasystem, som till exempel SAP och olika former av rapporteringssystem. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Din ansökan
På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla våra anställda kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande ur ett jämlikt och jämställt perspektiv - utan hänsyn till etniskt ursprung, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder.
Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Boel Klintberg, Customer Service Supervisor Nordic, +46 70 89 37 627
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Christina Borin, Talent Acquisition Partner, +46 76 112 85 64

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Akzo Nobel Adhesives AB (org.nr 556004-5311)
681 54  KRISTINEHAMN

Jobbnummer
8483936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Akzo Nobel Adhesives AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Akzo Nobel Adhesives AB: