Customer Service Assistant till e-Commerce på Deichmann Sko i Köpenhamn
Deichmann-Sko AB / Kundservicejobb / Malmö
2025-02-28
Visa alla kundservicejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Deichmann-Sko AB i Malmö,
Lomma,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg eller i
hela Sverige Älskar du att ge bra kundservice och trivs med att jobba i team? Då är du kanske vår nya kundtjänstassistent i e-Commerce-teamet på Deichmann!
Vi söker nu en svensktalande medarbetare som kommer att arbeta för vårt danska och svenska företag på huvudkontoret i Köpenhamn. Huvudkontoret, som är centralt beläget bara ett stenkast från centralstationen, är gemensamt för alla Deichmanns aktiviteter i Norden.
Tjänsten är på 20 timmar i veckan fördelat på 4 timmar/dag, vardagar kl. 10-14.
Vilka är vi?
Deichmann erbjuder ett enormt urval av de senaste skotrenderna för hela familjen, av god kvalitet och till mycket förmånliga priser. Vi har 30 butiker i Danmark och 37 i Sverige, och du har nu möjligheten att bli en del av Deichmanns engagerade team.
Vår e-Commerce-avdelning på det nordiska huvudkontoret består av en e-Commerce Country Manager och en Customer Service Coordinator, det vill säga inkluderat dig skulle teamet bestå av tre medarbetare.
Vem är du?
• En serviceorienterad och lösningsorienterad person
• En lagspelare som bidrar till den positiva arbetsmiljön
• Du är strukturerad och ansvarsfull
• Du är flexibel och hjälpsam
• Du är teknisk och känner dig hemma i en digital miljö
Publiceringsdatum2025-02-28Dina arbetsuppgifter• Ge våra kunder bästa tänkbara service via mail och telefon
• Följa upp på omnichannel-beställningar och vid behov kontakta butiker eller kunder
• Testa och kontrollera shopens funktionalitet och produktpresentation för att säkra en god kundupplevelse
• Följa upp på butiksinformation och kommunicera med avdelningar så som Säljavdelningen, Ekonomiavdelningen och Marknadsavdelningen
• Kontakt med IT-support och följa upp på eventuella IT-problem
• Kontakt med lager samt logistikpartners gällande online-beställningar
• Korrekturläsning, översättning och textproduktion vid behov
• Ad hoc-uppgifter
Du är bra rustad för jobbet om du:
• Trivs med kundkontakt och har utmärkt servicekänsla
• Har ett visst IT-intresse och är van vid att navigera i olika system
• Har goda språkkunskaper i svenska och har lätt för att kommunicera i tal och skrift
• Kan kommunicera muntligt och skriftligt på engelska då det förekommer kundkontakt på engelska, samt att våra system liksom kommunikation med avdelningar på vårt tyska huvudkontor baseras på engelska
• Det är ett plus om du även har kunskaper i danska då du även kommer att stötta danska kunder och butiker vid pauser, semester och sjukdom
Vi erbjuder:
• En mångsidig, rolig och omväxlande vardag
• En avslappnad arbetsmiljö
• Möjlighet att efter upplärning jobba delvis hemifrån (minst halva tiden ska vara på plats på kontoret i Köpenhamn)
• Du blir en del av en konceptstark, internationell och familjeägd verksamhet
• Arbetstillfälle på vårt nordiska huvudkontor i centrala Köpenhamn tillsammans med världens bästa kollegor - vi är 30 medarbetare på huvudkontoret och 450 i våra butiker
• Lön efter kvalifikationer
• Pensionsplan, lunchkantin och personalrabatt
Kontaktuppgifter för detta jobbOm du har några frågor är du är välkommen att skicka ett mail till avdelningsansvarig Andrea Edström på
andrea_edstroem@deichmann.comVi ser fram emot att höra från dig! Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då vi löpande genomför anställningsintervjuer.
DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.600 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen "Verksamheten ska tjäna människan" lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.
Ersättning Lön efter kvalifikationer
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Deichmann-Sko AB (org.nr 556718-5789)
Arbetsplats Deichmann Sko AB
Jobbnummer 9195045