CRM Manager
Gina Tricot Gina Tricot / Marknadsföringsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gina Tricot Gina Tricot i Borås,
Göteborg,
Jönköping,
Varberg,
Uddevalla eller i
hela Sverige Gina Tricot är en svensk modekedja som erbjuder spännande och feminint mode till kvinnor i över 30 länder. Sedan starten 1997 har vi växt explosionsartat och har idag 180 butiker i fem europeiska länder, samt över 2000 anställda. Vi har en stark passion för mode och har som målsättning att erbjuda kunder en ny, intressant shoppingupplevelse - oavsett hur ofta de handlar. Vi fortsätter att expandera och blickar ständigt framåt för att se hur vi kan utvecklas som internationell modeaktör.
Vi söker dig som vill leda och utveckla och ta hand om vår kund och vår kundresa. Som CRM Manger på Gina Tricot arbetar du i ett kreativt team på vår marknadsavdelning.
Vi söker dig som har ett starkt affärsfokus, är driven och resultatorienterad. Du använder ditt kommersiella tänk och har ett stort driv i att använda data för att stärka affären och relationen med våra konsumenter. I rollen ingår personalansvar för, i dagsläget, en person.
Publiceringsdatum2017-06-02Dina arbetsuppgifterSom CRM Manger på Gina Tricot ansvarar du för att:
• Planera och leverera CRM-strategier kring kundvård och lojalitetsprogram som uppmuntrar kundlojalitet och säkerställer långa lönsamma relationer.
• Löpande arbeta med analys, optimering, test och uppföljning av våra kunder och kampanjer.
• Övervaka och maximera customer lifetime value och löpande arbeta med strategier för att maximera lönsamheten.
• Bidra med relevant kundinsikt till resten av organisationen som kan ligga till grund för försäljningsfrämjande åtgärder.
• Kvalitetssäkra vårt CRM-system och kunddatabas, samt kravställa utveckling för vårt CRM-system tillsammans med IT-avdelningen samt externa partners.
• Prognostisering, budgetkontroll och uppföljning av säljmål för genomförda CRM-aktiviteter.
Kunskaper och personliga egenskaper
Som Kundklubbsansvarig på Gina Tricot vill vi att du:
• Har ett starkt kundfokus samt är försäljningsinriktad med ett kommersiellt tänk.
• Är engagerad, organiserad och lösningsorienterad.
• Har en positiv inställning, lätt för att skapa relationer och har goda ledaregenskaper.
• Är trygg i dig själv och är en energispridare som bidrar till ett positivt arbetsklimat.
• Har en relevant utbildning inom området.
• Har arbetat minst tre år på en marknadsavdelning inom detaljhandeln, med liknande arbetsuppgifter.
• Har flerårig erfarenhet av att arbeta med kommunikation via digitala kanaler.
Tjänsten är belägen i Borås.
Låter detta som något för dig? Skicka ditt cv och ett personligt brev via länken här bredvid. Vi arbetar med löpande urval men ansök senast den 30 juni 2017.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Heléne Kry på: 0703-743345
Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare juni 2017
Ersättning marknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Kry +46 703-74 33 45
FöretagGina Tricot Gina Tricot
AdressGina Tricot Gina Tricot
Teknologg 2
50110 Borås
KontorsadressTeknologg 2
Jobbnummer 3536543
Observera att sista ansökningsdag har passerat.