CRM manager - supporter service
ActionAid Sverige / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ActionAid Sverige i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi en CRM MANAGER SUPPORTER SERVICE med ansvar för att administrera och
utveckla hjärtat i vår verksamhet - vår databas. Tjänsten ingår i Supporter Service så en viktig del
är också att ge service till våra givare.
Som CRM Manager har du det övergripande ansvaret för vår databas Progress och vår möjlighet att
kommunicera med givare och supporters. Du hanterar filer och betalningar, samordnar med digitala
och finansiella system och ansvarar för leverantörskontakter. Du ansvarar även för internationella
kontakter inom ActionAid kopplat till CRM. I ditt arbete ingår att bygga queries och rapporter
för uppföljning och att analysera flöden i databasen som underlag för aktiviteter. En viktig del av
tjänsten är att utveckla databasen så att vi på ett ännu bättre sätt ska kunna kommunicera med
våra givare.
Vi tror att du har minst tre års erfarenhet av arbete i någon typ av CRM databas där utveckling
har ingått - programmeringserfarenhet är meriterande. Du har erfarenhet av fundraising och/eller
Customer Relation Marketing med fokus på lojalitet och av att hantera betalningslösningar, filuttag
och statistik. Du har vana, och tycker det är kul, att analysera och utveckla flöden och processer.
Som person är du självständig och van att driva projekt från ax till limpa. Du är stresstålig, tycker
om att ge service och är bra på att skapa relationer och samordna verksamhet - både externt och
internt. ActionAid är en internationell organisation så du bör känna dig bekväm med att använda
engelska som arbetsspråk.
Vi kan erbjuda dig en viktig tjänst där du har möjlighet att göra skillnad mot fattigdom. Du får
chansen att arbeta i en internationellt välkänd organisation - samtidigt som ActionAid Sverige
fortfarande är i ett uppbyggnadsskede med möjligheter att vara med att utveckla verksamheten.
Tjänsten är en heltidstjänst på fundraisingavdelningen med placering i Stockholm. Tillträde så snart
som möjligt. För frågor om tjänsten kontakta Miriam Isaksson, Insamlingschef på 08-615 55 64.
Sista ansökningsdag 2013-10-01. Maila din ansökan till
miriam.isaksson@actionaid.se eller skicka
den till Miriam Isaksson, ActionAid, Roddargatan 15, 116 20 Stockholm
Publiceringsdatum2013-09-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMiriam Isaksson, Insamlingschef 08-6155564
FöretagActionAid Sverige
AdressActionAid Sverige
Roddargatan 15
11620 Stockholm
Jobbnummer 1655639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.