Controller till Serneke

Jerrie AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

SERNEKE är en nytänkande och expansiv byggkoncern som erbjuder heltäckande tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. SERNEKE startades 2002 och har under de senaste åren varit ett av Sveriges snabbast växande företag. Engagerade medarbetare med en tydlig målbild och vision att utmana ledarna inom branschen är en av flera förklaringar till framgångarna.

SERNEKE omsätter 2,7 miljarder och har idag drygt 600 anställda och växer ständigt. Huvudkontoret finns på Lindholmen men kommer under våren 2015 flytta till nya lokaler i centrala Göteborg. Lokalkontor finns längs hela västkusten från Strömstad till Malmö. Vi finns i Borås, Alingsås, Trollhättan och sedan i höstas även i Stockholm. SERNEKE planerar vidare expansion och kommer genomföra en börsintroduktion inom en snar framtid. Läs mer på www.serneke.se .

SERNEKE behöver nu förstärka organisationen med en Controller. Ekonomiavdelningen består idag av 13 medarbetare i olika funktioner och du rapporterar till bolagets CFO. Som Controller kommer du i första hand att ansvara för det största affärsområdet, Bygg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Upprättande av månadsrapporter, kvartalsrapporter och årsbokslut
• Ansvar för att skatter, arbetsgivaravgifter och moms fullgörs
• Likviditetsplanering
• Driva och leda budget och prognosarbete
• Medverka och driva planerings- och analysarbeten
• Ansvar för att mål, nyckeltal och handlingsplaner tas fram
• Förse ledningen för Bygg med analyser och beslutsunderlag

Koncernrapportering sker i Ocra. Som affärssystem används Visma Business och vi använder oss av Byggsamordnaren som projektstyrningsverktyg.

Vi söker dig som är civilekonom och har en gedigen erfarenhet inom redovisning och controlling. Det är meriterande om du har en god förståelse för IFRS. Med fördel har du även erfarenhet från bygg/entreprenadbranschen och har du dessutom arbetat i tillväxtbolag ser vi det som mycket positivt.

Då en viktig del i rollen är att bidra till verksamheten genom att vara delaktig i att utveckla ekonomistyrningen och ta fram nya beslutsunderlag söker vi dig som har en analytisk och affärsmässig förmåga. Som person är du självgående och initiativtagande och därmed kan driva ditt arbete framåt. Du är smidig och har en god kommunikativ förmåga där du med lätthet förklarar och presenterar siffror för andra i organisationen. Du har lätt för att samarbeta med andra och vill uppnå resultat som grupp. Vidare är du engagerad i ditt arbete och drivs av att leverera med hög kvalitet, ibland under tidspress. För att trivas i rollen tror vi även att du är en person som trivs i ett flexibelt bolag i ständig förändring.

I denna rekrytering samarbetar SERNEKE med Jerrie. Välkommen med CV och personligt brev via www.jerrie.se . Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bruman på 0735-40 52 62. Sista ansökningsdag är den 18 januari. Urval och intervjuer kommer att påbörjas under vecka 3.

Publiceringsdatum
2014-12-20

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Kontakt
Helena Bruman, Rekryteringskonsult 0735 40 52 62

Företag
JERRIE AB

Adress
JERRIE AB
ODINSGATAN 9 VÅN 4
41103 GÖTEBORG

Kontorsadress
ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG
Visa på karta

Jobbnummer
2109793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: