Controller med fokus på verksamhetsutveckling
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Vill du arbeta med samordning, utveckling och controlling inom verksamhetsstyrningsområdet? Brinner du för att jobba med kvalitet inom den offentliga verksamheten? Vi erbjuder dig ett utvecklande och stimulerande arbete där vi tillsammans skapar samhällsnytta.
Om jobbet
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda, driva, samordna och utveckla arbetet inom riskhantering samt kvalitetsstyrning på en myndighetsövergripande nivå. I arbetet ingår också att stödja och bidra i arbetet med att genomföra samt utveckla andra verksamhetsstyrande processer inom myndigheten. Arbetet sker i nära samspel med bland annat Skatteverkets ledning och controllers.
Du trivs med såväl självständigt arbete som att samspela med andra. Du har förmåga att skapa förtroende och bygga relationer i mötet med andra människor vilket hjälper dig då du behöver agera både styrande och stödjande. Du har förmåga att snabbt växla mellan olika frågor samt att strukturera och planera.
Du arbetar på Skatteverkets ekonomienhet i Solna som är en del av administrativa avdelningen.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- ta ansvar och driva arbetet med helhetssyn
- kunna prioritera och snabbt sätta dig in i nya sammanhang och områden
- agera prestigelöst samt inge förtroende
- hantera komplexa samband, vara nyfiken samt ha ett utvecklingsinriktat förhållningssätt
- engagera andra, bidra där det behövs och trivas med att samverka i team
- uttrycka dig väl och lättförståeligt i både tal och skrift.
Du ska även ha:
- en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap alternativt flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete inom området
- minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av att arbete med modern verksamhetsstyrning inom statlig offentlig förvaltning
- erfarenhet av att arbeta med och utveckla riskhantering i statlig verksamhet
- erfarenhet av kvalitets-, förändrings- eller utvecklingsarbete.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning. Du måste vara svensk medborgare för att bli aktuell för det här jobbet.
På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-03-25ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-08
Ange följande referens när du ansöker: 2019/62
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Wastesson Lindqvist, sektionschef 010-574 99 44
Bo Söderkvist, hr-konsult 010-574 93 69
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna
17194 Solna
KontorsadressSolna
Jobbnummer 4689454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.