Controller Bring Mail

Bring Mail / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Mail i Stockholm

Bring Mail är specialist på smarta lösningar på komplexa postbehov i och utanför Norden - vi hittar nya vägar till gränslös postleverans. Sedan 2005 ingår vi i Posten Norge koncernen, en helt ny, nordisk multispecialist inom post och logistik.

Bring Mail är, har varit och kommer att vara ett säljbolag. Företaget fokuserar på kunder i Danmark och Sverige samt kunder med större flöden in i Norden.

Bring Mail tar fram kundunika lösningar med hjälp av standardmoduler med känd kvalitet, kostnad och miljöpåverkan till konkurrenskraftiga priser.

Till vårt huvudkontor som är centralt beläget i Stockholm, söker vi en Controller till vår ekonomiavdelning.

Publiceringsdatum
2012-04-19

Dina arbetsuppgifter
Som Controller är din uppgift att ha övergripande kunskap om företagets processer inom såväl Försäljning och Logistik som Ekonomi. Du kommer att sköta företagets interna och externa rapportering. Du kommer även vara en viktig deltagare i diverse projekt. Du kommer att rapportera direkt till företagets CFO och ingå i företagets ekonomifunktion med sammanlagt 5 personer.

Dina arbetsuppgifter
• Stödja samtliga avdelningar och ledningsgrupp med analyser och uppföljning
• Kvalitetsäkring och sammanställning av månadsbokslut och arbete kring årsbokslut
• Löpande prognosarbete och budgetuppföljning
• Uppföljning av diverse nyckeltal
• Medverka i affärsplanering och budgetprocess
• Utveckla samt säkerställa att fastställda processer och riktlinjer följs
• Medverka i diverse projekt, bl a utveckling av systemstöd
• Fungera som backup åt ekonomiassistent och redovisningsansvarig

Vi söker dig

• Med civilekonomexamen, inriktning redovisning/ekonomistyrning
• Med goda kunskaper i Excel och Powerpoint
• Erfarenhet av att ha arbetat i analysverktyget QlikView och affärssystemet Navision är en fördel men inget krav

Som person är du

• Är noggrann, analytisk och strukturerad och uppskattar att planera sitt eget arbete och arbeta självständigt
• Är ansvartagande och resultatorienterad med starkt driv och tydlig initiativförmåga
• Är kommunikativ, serviceinriktad och relationsskapande
• Är affärsmässig - ser kundbehov, intäkter/kostnader och affärsmöjligheter
• Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och lämplighet. Tjänsten på heltid inleds med sex månaders provanställning.

VI ERBJUDER

• En öppen och positiv atmosfär med bra gemenskap där möjligheterna till personlig utveckling är stora
• En platt organisation där dina egna insatser syns och gör skillnad 
• Välkommen med din ansökan via länken "Skicka ansökan" till vänster. Ansökningar kommer att hanteras löpande men vi vill ha din ansökan senast 2012-04-30.

Frågor och information:

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryterande chef Helena Petré: 070 752 42 13.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Petré, CFO, +46 120 107 02

Företag
Bring Mail

Adress
Bring Mail
Box 90108
12021 Stockholm

Jobbnummer
1219375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Mail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Mail: