Controller
Bodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen i Boden,
Luleå eller i
hela Sverige Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer.
Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.
Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknads- och sysselsättningsfrågor, vuxenutbildning samt integrationssamordning.
Prioriterade målgrupper för förvaltningens arbete är; ungdomar, nyanlända invandrare, funktionsnedsatta samt personer med annan problematik som innebär svårigheter att etablera sig på arbetsmarknaden.
Vi är cirka 110 medarbetare i förvaltningen som på olika sätt bidrar till att utveckla och stärka bodensarnas möjligheter till att leva och verka i kommunen.
Arbetet sker i nära samverkan med övriga kommunala förvaltningar, det lokala näringslivet, Migrationsverket, Arbetsförmedlingen och andra externa organisationer.
Vi har ett öppet arbetsklimat där kreativitet och nya idéer uppmuntras. Hos oss har du möjlighet att utvecklas i arbetet tillsammans med kollegor inom förvaltningen och kommunen.
Publiceringsdatum2016-11-11ArbetsuppgifterFörvaltningen har flera spännande utmaningar de närmaste åren. Ett förvaltningsgemensamt uppdrag är att minska arbetslösheten i kommunen. Arbetet kommer bedrivas utifrån en politiskt beslutad åtgärdsplan, dels inom ramen för ordinarie verksamhet dels som projektverksamhet.
Tjänsten som controller innebär arbete med redovisning, uppföljning och rapportering av förvaltningens olika utvecklingsprojekt utifrån behov och krav som kan ställas av externa finansiärer och förvaltningsledning.
Tjänsten innebär ett särskilt ansvar för bevaka möjligheter till, och bistå förvaltningens chefer med att ansöka om statsbidrag eller annan extern finansiering som ligger i linje med förvaltningens uppdrag. Du ansvarar även för att göra rekvisitioner av bidrag via Migrationsverket, Arbetsförmedlingen eller andra myndigheter och organisationer.
Utöver projektredovisning samt ansökan om och rekvisition av bidrag, kommer du även att arbete med förvaltningens ekonomiska processer i övrigt.
I rollen som controller förväntas du aktivt bidra för att förbättra och kvalitetssäkra ekonomi- och stödprocesser för att bidra till god kvalitet i förvaltningen.
KvalifikationerDu är civilekonom med minst 5 års erfarenhet av controllerarbete i kommun eller annan offentlig verksamhet. Som person är du noggrann, strukturerad, har god kommunikativ förmåga och ett konsultativt förhållningssätt.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-25
Ange följande referens när du ansöker: A625804
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Hjorth
marie.hjorth@boden.se 0921-629 93
FöretagBodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen
AdressBodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 3155669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.