Controller
Yves Rocher AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Yves Rocher AB i Helsingborg,
Malmö,
Göteborg,
Stockholm,
Täby eller i
hela Sverige Vi söker nu en Controller till vårt huvudkontor i Helsingborg. Rollen innebär att ansvara för controlling och sammansättning av analys inom postorder och retail vid månadsbokslut, kvartalsbokslut och annan rapportering.
Du kommer att ta fram prognoser för innevarande månads omsättning, ansvara för rapportering och återkoppling av resultatet i våra butiker samt hantera budget för strukturkostnader och butiker.
Du förväntas även att utmana och ge förslag till utveckling av företagets ekonomiska utveckling samt vara en partner till företagsledningen vid utvärdering av olika förändringar.
Tjänsten är tillsvidare på heltid där du ingår i ett team om 4 personer och rapporterar direkt till CFO.
Vi söker dig som:
• Har en akademisk examen inom Business Controlling/Redovisning
• Har 1-3 års arbetslivserfarenhet inom internationell koncern, gärna FMCG eller jämförbar arbetsplats, där controlling uppgifter varit huvudsyssla.
• Har kunskaper inom redovisning.
• Är noggrann och ansvarstagande; förmåga att bedöma möjligheter och svårigheter inom verksamheten samt tar ansvar för att de blir rapporterade och hanterade på bästa sätt för företaget.
• Har god samarbetsförmåga; att inom och utom ekonomigruppen ha stor förmåga att interagera med kollegor för att lösa problem och koordinera arbeten och utredningar.
• Har ett utåtriktat arbetssätt; är vaksam på nya möjligheter inom affärsområdet för att om möjligt utveckla och förbättra verksamheten. Är uppmärksam på förändringar ?i branschen? och tar initiativ till förändringar.
• Talar och skriver engelska obehindrat
• Andra nordiska språk samt franska önskvärt men ej krav
• Har förmågan att se Yves Rochers som en helhet och ha kunden i fokus
• Är en ambassadör för Yves Rochers kultur och värderingar
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du kan göra skillnad. Att du är engagerad och kan ta eget ansvar är lika viktigt som att du kan dela med dig av kunskaper samt respektera och jobba tillsammans med oss mot gemensamma mål. Vi ser gärna att du är nyfiken och värdesätter öppen och tydlig kommunikation. Det är också viktigt att du delar våra värderingar och vår passion för vårt ursprung och våra produkter.
Välkommen att skicka din ansökan till
jobs@yves-rocher.se senast 18 juni 2015.
Skriv ?Controller? i ämnesraden.
Då vi gör löpande urval ber vi dig att ansöka snarast möjligt.
Publiceringsdatum2015-06-04Om företagetAtt jobba på Yves Rocher Norden är ett naturligt val för dig som vill göra skillnad på din arbetsplats och för naturen. Vårt ursprung och våra produkter är vår passion, och vi är mycket stolta över vårt engagemang för naturen. Vi är ett hängivet team där vi litar på och respekterar varandra. Hos oss finns det möjligheter att utvecklas samtidigt som vår arbetsplats präglas av laganda. Här är livsbalans och hälsa självklara delar av kulturen.
Yves Rocher grundades 1959 av M. Yves Rocher, i den lilla byn La Gacilly i franska Bretagne. Idag är Yves Rocher ett av världens största skönhetsföretag med försäljning i 80 länder och en omsättning på drygt 2 miljarder ?. Från Yves Rocher Nordens huvudkontor i Helsingborg servas ca 2 miljoner nöjda kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland via butiker, postorder och e-handel. Det nordiska kontoret har 235 anställda och omsätter ca 650 miljoner SEK
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-19
Ange följande referens när du ansöker: Controller
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobs@yves-rocher.seFöretagYves Rocher AB
AdressYves Rocher AB
Box 930
25109 HELSINGBORG
KontorsadressStrandbadsvägen 13 B
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 042-177700
Jobbnummer 2324442
Observera att sista ansökningsdag har passerat.