Content Specialist

Future People AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2025-02-10


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi på Future People söker en content specialist till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Som Content Specialist hos oss blir du en del av vår kunds marknadsteam som idag framför allt består av strategiska och projektledande roller. Ditt huvudansvar blir att producera såväl skriftligt som visuellt målgruppsanpassat innehåll för både egna och betalda kommunikationskanaler i många olika format och enheter.

Skapa textbaserat och visuellt innehåll till våra egna kanaler som webb, kundutskick (epost/brev/sms), nyhetsbrev, sociala medier, butiker etc
Skapa textbaserat och visuellt innehåll till olika former av annonsering som display banners, social media, native etc
Producera material för våra säljare som hjälper dem i säljarbetet. Det kan handla om allt från säljande material som presentationer och kundcase till mer praktiskt material som offertmallar, prislistor, tjänstebeskrivningar etc.
Säkerställa att allt innehåll är SEO-optimerat och följer varumärkets tonalitet och grafiska profil.
Använda och utforska nya sätt att ta fram innehåll som effektiviserar och förhöjer innehållsproduktionen, tex med hjäp av AI.
Utvärdera resultat ur ett innehållsperspektiv för att kontinuerligt optimera och förbättra marknadsföringsinsatser.

För våra större kampanjer/projekt, djupgående innehåll som guider/rapporter eller mer omfattande presentationer och bild-/filmmaterial tar vi hjälp av externa byråer så att våra interna Content Specialists kan fokusera på det löpande innehållsarbetet.
Vem är du?
Vi tror att du är en innehållsproducent med passion och känsla för att skapa både textbaserat och visuellt innehåll.
Du utmanas av att förstå och förklara komplexa produkter på ett enkelt och tilltalande sätt för olika målgrupper.
Vi tror att du besitter kunskaperna nedan men du behöver inte uppfylla alla kriterier så länge du är nyfiken och villig att lära dig.
Det är också möjligt att antingen text eller visuellt ligger dig närmast hjärtat vilket är helt ok så länge du gillar och har erfarenhet av att ta dig an ett innehållsuppdrag i helhet.

Skallkrav:
Förståelse för storytelling och hur man skapar innehåll som engagerar och driver resultat.
Erfarenhet och nyfikenhet kring att ta hjälp av olika verktyg och system för att effektivisera och förbättra innehållsskapandet som till exempel AI eller andra automatiseringsverktyg.
Erfarenhet av olika publiceringsverktyg för till exempel web, annonsering, marketing automation eller social media
Goda kunskaper i att skapa SEO-anpassat innehåll
Erfarenhet och kunskap i att förhålla sig till brand guidelines som till exempel grafisk profil och tonalitet
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
Ett kreativt sinne och en strukturerad arbetsmetodik.
Kan dra lärdomar från data och insikter för att förbättra framtida innehåll
Arbetslivserfarenhet och eftergymnasial utbildning inom innehållsproduktion

Erfarenhet från B2B- och/eller teknikbolag är meriterande. Eftersom kundkommunikationen framför allt sker på svenska, samtidigt som vi är del av ett globalt bolag, kräver rollen flytande kunskaper i såväl svenska som engelska.

Arbetet sker i sett nära samarbete med kollegor i marknadsteamet och tvärfunktionellt med kollegor i andra delar av organisationen samt i vissa fall även externa kontakter så det är viktigt att du trivs i en miljö med många kontaktytor där det kan handla om alltifrån samarbete kring idégenerering, intervjuer, granskningsprocesser etc.
Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: Mars
Sista ansökningsdagen: 14/2
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Future People AB (org.nr 559389-7274), http://www.futurepeople.se

Arbetsplats
Future People

Kontakt
Liv
liv.hedstrom@futurepeople.se
0735304020

Jobbnummer
9155291

Prenumerera på jobb från Future People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Future People AB: