Compliance Officer
Länsförsäkringar Kalmar län / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Kalmar län i Kalmar,
Borgholm,
Nybro,
Torsås,
Emmaboda eller i
hela Sverige När du jobbar hos oss på Länsförsäkringar Kalmar län blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till alla resurser som du kan förvänta dig av en modern, nytänkande och omtänksam arbetsgivare. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos oss ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa.
Om jobbet
Länsförsäkringar Kalmar län söker en Compliance Officer. Är du intresserad av att arbeta med riskhantering och regelefterlevnadsfrågor nära affärsverksamhet, ledning och styrelse i en bransch i ständig utveckling kan det här vara rätt tjänst för dig. Som Compliance Officer för Länsförsäkringar Kalmar län kommer du att utgöra en av fyra kritiska kontrollfunktioner i bolaget och vara en viktig kontaktperson i bolagets förehavanden med Finansinspektionen.
Som Compliance Officer kommer du att arbeta med riskanalys, granskning, utvärdering och rapportering samt ge råd och stöd i regelefterlevnadsfrågor. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av affären och bolagets strategiska arbete ur ett regelverksperspektiv. Vidare är du bolagets kundklagomålsombud vilket innebär att du får ansvaret att följa upp och avrapportera bolagets kundklagomålshantering. Du rapporterar direkt till Chef VD stab och styrelsens revisionsutskott.
Efter en inledande övergångsfas förväntas du även överta den nya funktionen som bolagets Data protection officer vilket innebär att du kommer att bli bolagets kontaktperson gentemot Datainspektionen i frågor som berör behandlingen av våra kunder och anställdas personuppgifter.
Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom juridik och/eller ekonomi samt vana från att jobba med riskhantering och regelefterlevnadsfrågor. Du har även minst två års erfarenhet av arbete som Compliance Officer inom försäkring, bank eller finansbranschen alternativt relevant erfarenhet från arbete inom tillsynsmyndigheter.
Att du är en god kommunikatör, har lätt för att bygga sociala relationer och kan uttrycka dig väl i tal och skrift tror vi är en grundläggande förutsättning för att lyckas i din roll. Vi tror även att rätt kandidat kan visa förståelse och respekt för detaljer och samtidigt ha förmågan att lyfta blicken och se större sammanhang. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och prestigelös i ditt sätt. Du har hög integritet och är van vid att arbeta metodiskt och självständigt. Du har hög drivkraft, kan ta egna initiativ när det är påkallat och trivs med att arbeta mot deadlines.
Vill du ha mer information om tjänsten kan du kontakta:
Martin Brigenheim, Bolagsjurist & Chef VD stab, 0480-691 91 eller e-post
martin.brigenheim@LFkalmar.se
Magnus Larsson, facklig kontaktperson, 0480-691 07 eller e-post magnus.larsson@LFkalmar.se
Välkommen med din ansökan senast den 25 juni 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-06-05ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Brigenheim
FöretagLänsförsäkringar Kalmar län
AdressLänsförsäkringar Kalmar län
Norra långgatan 17
39127 Kalmar län
KontorsadressNorra långgatan 17
Jobbnummer 4187403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.