Collection administrator
Aros Kapital AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aros Kapital AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Collection administrator till Aros Kapital
Aros Kapital är ett framstående företag som är specialiserade på finansiella tjänster till företag såsom företagslån, fakturaköp, leasing och spar. Med hjälp av egenutvecklade IT-system och personlig och professionell service av våra medarbetare, kan vi erbjuda våra kunder flexibla finansieringslösningar. Våra kontor finns i Göteborg, London, Stockholm, Oslo och Örebro. Arbetsklimatet genomsyras av högt tempo, framåtanda och korta beslutsvägar. För att trivas här bör du vara likasinnad och drivas av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap!
Befinner du dig mitt i studierna och är redo att testa på de teoretiska delarna i praktiken? Vill du få en inblick i finansbranschen och vara en del av ett snabbfotat bolag med en rolig företagskultur? Vi söker nu en Collection Administrator som vill vara med och stötta upp vår inkassoavdelning.
Tjänsten är en timanställning och är placerad på huvudkontoret i Göteborg.
Vad innebär rollen?
Tjänsten innebär självständigt administrativt arbete varvat med kreditanalyser, beslut om rättsliga åtgärder och hantering inom inkassoprocessen. Du kommer jobba i nära samarbete och stöttar Inkassoansvarig på Aros Kapital som hanterar bolagets fallerade leasingengagemang och företagslån. Engagemangen kan innebära uppsägning av avtal, återtag av leasingobjekt och försäljning av leasingobjekten samt säkerställa säkerheter, så som fastighetspant och borgensåtaganden. Rollen är kommunikativ vilket innefattar mycket kontakt med gäldenärer, borgensmän och myndighet.
Ambitionen är att du med tiden kommer växa in i rollen och utöka ditt ansvarsområde samt arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inledningsvis bestå utav:
• Registrera nya ärenden
• Boka inbetalningar
• Hantera inkommande post (mestadels brev från kronofogden)
• Besvara inkommande mejl och telefonsamtal
Tjänsten omfattar ca 10-20 timmar i veckan, med omgående start.
Vem är du?
Vi tror att du som söker har påbörjat en utbildning inom juridik eller likvärdig utbildning, och har minst 1 år kvar av studierna. Har du erfarenhet av inkasso eller finans är detta givetvis meriterande.
För att trivas i rollen behöver du vara initiativtagande och självgående. Vi tror också att du besitter en mycket god social förmåga (både på svenska och engelska) och är genuint nyfiken på finansbranschen. Att du är en engagerad och prestigelös ser vi som en självklarhet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Du erbjuds ett spännande arbete i en härlig fartfylld miljö där prestationer uppmärksammas och där både din och bolagets utveckling är viktig. Du blir en del av ett motiverat gäng där du får utrymme att driva på förbättring!
Förutom en unik möjlighet att utveckla och testa dina kunskaper inom juridiken, får du arbeta på ett av Göteborgs finaste kontor på 26:e våningen i Gårda Vesta-huset, tillsammans med drivna, kunniga och engagerade kollegor. Frukost, massage på jobbet, roliga aktiviteter och där en schysst företagskultur genomsyrar hela verksamheten, är några av de förmåner som Aros erbjuder dig som medarbetare.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 12 november men då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Aros Kapital AB (org.nr 556669-3130),
https://www.aroskapital.se Arbetsplats Aros Kapital
Jobbnummer 8180064
Observera att sista ansökningsdag har passerat.