Coffeeshop manager Tumba
Espresso House / Servitörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla servitörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Coffeeshop manager nyöppning TUMBA
Vi växer så det knakar, äntligen är det dags för Espresso House att slå upp sina portar i Tumba! Vi söker därför nu en Coffeeshop manager som vill vara med och driva denna nya pärla från start. Är du den vi söker?
Publiceringsdatum2017-08-14Dina arbetsuppgifterSom vår nya Platschef kommer ditt främsta ansvar vara att säkerställa att din Coffee shop drivs så effektivt som möjligt i enlighet med våra visioner, värderingar och policys. Du kommer därför bära ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också ett ansvar för dina medarbetare. Vi kommer att förvänta oss att du leder dina medarbetare genom att föregå som gott exempel, då denna tjänst är mycket operativ. Som platschef investerar du både tid och engagemang och arbetet är mer en livsstil än ett jobb. Du rapporterar till din distriktschef.
Dina arbetsuppgifterDaglig drift/underhåll/försäljning/inköp
• Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick.
• Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
• Följa de kampanjer företaget föreskriver.
• Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
• Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
• Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
• Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
• Inventera lager/varor vid varje månadsskifte.
Personalansvar
• Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
• Kompetensutveckla dina baristor.
• Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
• Hålla i personalmöten
• Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
• Ansvara för personalkostnader
• Genomföra utvecklingssamtal med anställda
• Sammanställa tidrapportering
• Arbetsmiljöansvar
Ekonomi
• Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen.
• Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
• Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
• Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.
Vad erbjuder du oss?
Vi förväntar oss att du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi söker dig som har:
• Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
• En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
• Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
• Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEspresso House
AdressEspresso House
Drottninggatan 29
11151 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 29
Jobbnummer 3641727
Observera att sista ansökningsdag har passerat.