Coachande handledare med energi!
Hermods / Personaltjänstemannajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hermods i Jönköping,
Nässjö,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping eller i
hela Sverige Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.
Din utmaning
Din huvuduppgift som handledare är att matcha, rusta och motivera arbetssökande med det tydliga målet att de ska komma ut på arbetsmarknaden. Som handledare arbetar du med våra beprövade metoder för att matcha arbetssökandes profiler mot arbetsgivares behov. Du kommer även att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot potentiella deltagare och arbetsgivare. Jönköping är din arbetsplats, men resor i tjänsten kan förekomma.
I din roll ingår bland annat:
• Matchning av den arbetssökandes kompetenser mot arbetsgivare
• Coaching för att få fram det bästa hos varje individ.
• Samarbete och nätverkande med lokalt och regionalt näringsliv
• Marknadsföring och information
• Eget resultatansvar
• Individuella samtal utifrån den arbetssökandes önskemål och behov
• Professionell kartläggning av formella och informella kompetenser
• Inspiration och motivation av arbetssökande
• Samarbete med Arbetsförmedlingens handläggare
• Administration
Vi erbjuder dig
Vill du utveckla människor tillsammans med oss på Hermods? Vi tror på individens egna idéer och ansvar för att nå tydliga mål. Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så ta chansen!
Publiceringsdatum2016-12-22ProfilI denna rekrytering arbetar vi på uppdrag av Arbetsförmedlingen, kraven är därför specifika vad gäller formell utbildning och arbetslivserfarenhet:
Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste fem åren): Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste 5 åren): Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom områdena arbetsledning med personalansvar, rekryteringsarbete, omställningsarbete, studie- och yrkesvägledning, personal och HR, arbetslivspsykologi eller beteendevetenskap riktad mot vuxna.
Övriga kompetenser:
• Erfarenhet från bemanning, matchning och/eller rekrytering är det ett extra plus. Du har vana att arbeta i ett högt tempo, ta initiativ och driva processer framåt. Du är utåtriktad med en god social förmåga samt brinner för att nå resultat.
• Pedagogisk förmåga och erfarenhet av att coacha och utbilda.
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.
• Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå
• God kännedom om det lokala näringslivet.
• Arbetslivserfarenhet inom försäljning och eller marknadsföring.
• God relationsbyggare och människokännare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. För att trivas i den här tjänsten behöver du vara en person utrustad med tålamod och skinn på näsan. Du ska tycka om människor och kunna se individens talanger och förmågor. Målmedvetenhet och envishet är starka drag i din personlighet. Du ska också tycka om marknadsföring och försäljning även om inga formella kunskapskrav inom området krävs. Som person är du extrovert och social. Alla insatser ska vid behov kunna ges på deltagarens modersmål, varför ett önskemål är att du behärskar något av språken arabiska, tigrinja, pashto, dari, somaliska, serbiska/bosniska/kroatiska, albanska. Men det viktigaste är att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Även med grammatiskt korrekt
Anställningen
Vi styrs av antalet deltagare som vi får anvisade från Arbetsförmedlingen. Vår bedömning är att vi behöver förstärka teamet i Januari 2017. Anställningsform samt hel- eller deltid enligt överenskommelse. Vänligen ange eventuella krav i din ansökan.
Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan senast 2017-01-30 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elise Pavicic eller Johan Sjögren, 010-1421100 eller
elise.pavicic@hermods.se efter den 3 januari.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post. sök tjänsten via länken nedan. All försäljning med hänvisning till ovan tjänst undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
1 -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHermods
AdressHermods
Luntmakargatan 34
11137 Stockholm
KontorsadressLuntmakargatan 34
Jobbnummer 3230810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.