Coach/Handledare Meritportföljen - Uddevalla
ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Strömstad
2015-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Coach/Handledare Meritportföljen - Uddevalla" (publicerad 2016-02-22) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ABC kraften i Strömstad,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors,
Färgelanda eller i
hela Sverige ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Till vårt kontor i Uddevalla söker vi nu personal!
Tjänstens innehåll i huvudsak
Du kommer att möta utrikesfödda personer som har utbildning från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och verifiera yrkesklassificeringar, genom kartläggning, kompetensbedömning och yrkesprövning. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en annan viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.
Formell kompetens
Erfarenhet av att ta fram CV, sammanställning av betyg/intyg
Erfarenhet av framtagning av praktikplatser
Erfarenheten kan vara som etableringslots eller coach, alternativt att ha arbetat med Meritportföljen tidigare i minst ett år.
Data/dokumentationsvana
B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår
Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare jobbat med huvudansvar i tjänster för bl.a. löpande kontakter med berörda parter, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering. Även meriterande om du har kunskap i ett eller flera utomeuropeiska språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, engelska, franska.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Frågor besvaras av regionansvarig Daniel Mitsogiannis på telefon 0761-810200 eller mail
daniel.mitsogiannis@abckraften.se Ansökan via vår hemsida
www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF, i CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-11-23ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagABC kraften
AdressABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
KontorsadressFristadstorget 8A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2540481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.