Client Support
The Nielsen Company / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Nielsen Company i Stockholm The Nielsen Company är ett globalt informations- och medieföretag med ledande marknadspositioner och välkända varumärken inom marknadsinformation, medieinformation, online- och mobilundersökningar. Det privatägda företaget är verksamt i mer än 100 länder med huvudkontor i Haarlem, Nederländerna och i New York USA. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 70 anställda. Mer information finner du
www.se.nielsen.com.Ledarskap och kompetensutveckling är prioriterade frågor för oss och vi arbetar med tydliga processer för kompetensutveckling och karriärutveckling. Engagerade och positiva medarbetare är vår nyckel till framgång och därför är det viktigt för oss att arbeta med tydliga medarbetarsamtal och utvecklingsplaner. Genom att ge varje person stor frihet i sitt arbete att uppnå fastställda mål, försöker vi skapa ett arbetsklimat där idéer uppmuntras och initiativkraft tas tillvara. I detta ligger även att ge alla medarbetare trevlig arbetsmiljö samt att göra dem delaktiga i företagets framgångar. Som anställd hos Nielsen har du även goda möjligheter till en internationell karriär inom något/några av våra verksamheter utomlands.
Nielsen arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor t.ex. vad gäller löner, föräldraledighet och chefstillsättning. Nielsen eftersträvar mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk.
Publiceringsdatum2008-06-13Dina arbetsuppgifter• Kundsupport i vår helpdesk. Hjälpa kunder använda våra system för att analysera och tolka information i våra databaser. Schemaläggning och planering görs gemensamt i gruppen.
• Besvara kundförfrågningar beträffande utveckling av produkter och varugrupper inom svensk dagligvaruhandel.
• Besvara internationella förfrågningar om marknadsutveckling inom olika varugrupper.
• Samarbete med kundansvariga vad gäller support till kund.
• Egna projekt/arbetsuppgifter.
Kompetenser• Gymnasieutbildning (administrativ inriktning). Universitetsutbildning inom marknadsföring/företagsekonomi ses som meriterande. Vi tror att du kommer direkt från universitet alternativt har gymnasieutbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet.
• Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel.
• Goda engelska- och svenskakunskaper (tal och skrift).
• Erfarenhet från dagligvaruhandeln ses som meriterande, men är inget krav.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är positiv och engagerad samt proaktiv i ditt arbetssätt. Du tycker om att ha flera projekt på gång samtidigt och det är viktigt för dig att alltid ge god service till kunder och kollegor. Du trivs både med att självständigt driva projekt och att arbeta i team. För dig är det självklart att alltid ta ett helhetsansvar och att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. I ditt team är du drivande och tar egna initiativ till förbättringar. Du föredrar ett högt tempo och presterar hög kvalitet även under stress.
Arbetstider och omfattningArbetstid: Heltid 100%. Arbetstid 37,5 h/vecka. Tillträdesdatum: omgående (efter överenskommelse). Sista dag att ansöka är 23 juni 2008. Vi läser ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt! OBS! Ansökan sker endast via vår hemsida.
ErsättningVill du veta mer om tjänsten? Kontakta: Retailer Service Director ÅsaBritt Hermansson: 08-453 25 08 alt
asabritt.hermansson@nielsen.com Besök gärna vår hemsida för mer information om företaget:
http://www.se.nielsen.com Läs mer om vårt erbjudande under karriär på hemsidan:
http://www.se.nielsen.com/careersSå ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-23
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktÅsaBritt Hermansson, +46 8 453 25 08
FöretagThe Nielsen Company
AdressThe Nielsen Company
BOX 17520
11891 STOCKHOLM
Jobbnummer 249163
Observera att sista ansökningsdag har passerat.