Chefsstöd

Collector Bank / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Collector Bank i Göteborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Är du van att hålla koll, är strukturerad och kan ge service utöver det vanliga? Då kan du vara den vi söker!

OM COLLECTOR BANK

Collector är en nischbank som erbjuder nytänkande finanslösningar för privat- och företagskunder. Innovation är en av våra största drivkrafter. Med snabbhet, flexibilitet och teknik i fokus anpassar vi tjänster och utvecklar nya lösningar utifrån våra kunders behov. Verksamheten omfattar privatlån, kreditkort, betallösningar för e-handel och detaljistkedjor, factoring, företagskrediter, fastighetslån, kredithantering och inlåning. Vår starka företagskultur, präglad av entreprenörskap, engagemang och etik har bidragit till obruten organisk tillväxt i 17 år. Sedan starten 1999 har vi utmanat och utvecklat branschen i Norden.

Collector är sedan 10 juni 2015 noterad på Nasdaq Stockholm, numera på Large-Cap listan.

TJÄNSTEN

Rollen innebär att hjälpa och stötta ledningen med olika administrativa uppgifter. I arbetet ingår bland annat planering av interna och externa möten, bokning av resor, hantering av reseräkningar, fakturor, inkommande post, e-post och telefonsamtal. Du koordinerar och organiserar kalendrar åt chefer och du kommer att föra minnesanteckningar vid möten. Du hjälper även till med att sammanställa och förbereda underlag till möten. I uppdraget ingår också att självständigt ansvara för eller vara delaktig i planering och genomförande av olika arrangemang, events och konferenser. Arbetet är självständigt med arbetsuppgifter som kan variera över tid.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med VD-assistent.

VAD ERBJUDER VI DIG?

• Vår starka företagskultur, som kan beskrivas utifrån våra värdeord Entreprenörskap, Engagemang och Etik och präglas av öppenhet inför nya idéer, innovationskraft, engagerade människor som drivs av att få saker att hända, tänker stort och utmanar sig själva varje dag. Om du är en person som känner att detta passar in på hur du skulle vilja ha det på din arbetsplats och som vill bidra med fortsatt arbetsglädje, då tror vi att du kommer att trivas tillsammans med oss!

• En rolig och omväxlande tjänst på ett företag i tillväxt. Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning, vilken föregås av 6 månaders provanställning.

• Goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling, aktiv satsning på god hälsa, gemensamma aktiviteter utanför arbetsplatsen samt en stimulerande arbetsmiljö i trevliga lokaler i centrala Göteborg.

VI TROR ATT DU

• har minst två års erfarenhet av liknande tjänst i noterat bolag

• har en servicekänsla utöver det vanliga

• har fenomenal koordineringsförmåga och är en "doer" som får saker att hända

• är lösningsorienterad och flexibel

• har god initiativförmåga

• är strukturerad och noggrann

För att lyckas och trivas i rollen behöver du även ha hög integritet och ett professionellt förhållningssätt samt lätt för att skapa goda relationer. Du har förmågan att leverera i tid med kvalitet och trivs med att arbeta i högt tempo. Du gillar att hantera många olika ärenden parallellt, där du ibland snabbt kan behöva ändra fokus och prioritera om.

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänst och det är meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter i noterad miljö. Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

INTRESSERAD?

Varmt välkommen med din ansökan. Ansök med CV och personligt brev innan 19 oktober 2017 så återkommer vi. Har du frågor eller vill veta mer? Kontakta Malin Alevåg, VD-assistent, eller Ida Ljungberg, HR Business Partner, på telefonnummer 010- 161 00 00. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-10-05

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Ljungberg ida.ljungberg@collectorbank.se

Företag
Collector Bank

Adress
Collector Bank
Östra Hamngatan 24
41109 Göteborg

Kontorsadress
Östra Hamngatan 24, Göteborg

Jobbnummer
3735399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Collector Bank

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Collector Bank: