Chefsjurist till rättsavdelningen
Energimarknadsinspektionen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Energimarknadsinspektionen i Eskilstuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du vara med och arbeta för att Sverige långsiktigt ska ha en hållbar, säker och effektiv tillgång till energi? Då är Energimarknadsinspektionen (Ei) arbetsplatsen för dig. Vi söker nu fler kvalificerade medarbetare. Vi utvecklar spelreglerna på energimarknaderna och vi har tillsyn över att företagen följer reglerna.
Vi söker nu en chefsjurist. Som chefsjurist är du chef för vår rättsavdelning med två medarbetare. Rättsavdelningen är juridiskt stöd till Ei:s övriga avdelningar och företräder myndigheten i domstol. Avdelningen är även ett stöd i arbetet med föreskrifter, remisser och allmänna juridiska frågor.
Dina uppgifter blir främst att leda avdelningen, utveckla rutiner och arbetsmetoder samt kvalitetssäkra myndighetens beslut och rapporter med mera. Du kommer att delta aktivt vid utarbetande av bland annat föreskrifter, företräda myndigheten i domstolsprocesser samt vara ansvarig utgivare för myndighetens författningssamling. Du rapporterar till generaldirektören och ingår i myndighetens ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2015-06-08KvalifikationerVi söker dig som har juristexamen, lång erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete och dokumenterat goda kunskaper i förvaltningsrätt. Du har arbetat minst tio år vid statlig myndighet och har erfarenhet av att ha arbetat i domstol. Du ska ha erfarenhet och kunskap om energilagstiftningen och energimarknaderna, samt av att företräda myndighet i domstol.
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med tillsyn och författningsskrivning.
Personliga egenskaper
Du ska tycka att det är utvecklande och viktigt att arbeta med personalledning och utveckling. Att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är en förutsättning. Som person är du analytisk, strukturerad, målmedveten, prestigelös och positiv. Du har en förmåga att se enskilda frågeställningar ur ett helhetsperspektiv.
Om Energimarknadsinspektionen
Energimarknadsinspektionen (Ei) är en myndighet med uppdrag att arbeta för väl fungerande energimarknader. Vi har tillsyn över och utvecklar regelverket på marknaderna för el, naturgas och fjärrvärme. Vårt huvudkontor ligger i Eskilstuna.
Vi är en värdegrundsbaserad organisation, som lägger stor vikt vid ett aktivt medarbetarskap. För att trivas hos oss behöver du stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar. På Ei har du stora utvecklingsmöjligheter och vi lägger stor vikt vid kompetensutveckling. Vi erbjuder en god arbetsmiljö där vi arbetar för mångfald, jämlikhet och möjlighet till inflytande.
Upplysningar samt telefonnummer
För mer information kontakta generaldirektör Anne Vadasz Nilsson, 016-16 27 02. Fackliga företrädare, ST Erik Blomqvist, 016-16 27 77, SACO Annika Björklid, 016-16 27 53.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Eskilstuna. Tillträdesdag snarast efter överenskommelse.
Din ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev ska vara inkommen senast den 2015-06-14.
Energimarknaderna behöver spelregler - vi ser till att de följs.
Enklast gör du din ansökan genom att klicka på knappen Ansök.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Energimarknadsinspektionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEnergimarknadsinspektionen
AdressEnergimarknadsinspektionen
Box 155
63103 Eskilstuna
KontorsadressBox 155
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2328605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.