Chefsassistent inom Stockholms Läns Landsting
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-12-01Dina arbetsuppgifterVi söker nu en chefsassistent inom Stockholms Läns Landsting.
I den här tjänsten kommer du att arbeta med ett brett spann av administrativa, stödjande och koordinerande arbetsuppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för administration, organisation och planering kring förvaltningschefens arbete
• Ansvara för uppföljning och uppdatering av förvaltningschefens kalender (gatekeeper)
• Agendaplanering av möten
• Ta fram presentationsmaterial till förvaltningschef i alla sammanhang som kräver informationsinsatser
• Förbereda och arrangera interna/externa möten samt kringservice
• Bokning och resor och konferenslokaler för styrelse och stab
• Reseadministration och fakturahantering
• Säkerställa att gemensamma administrativa rutiner och processer följs, ex dokumenthantering.
Tjänsten är både assisterande och koordinerande och det ställs höga krav på en god förmåga att kommunicera, administrera och att hela tiden ligga steget före. På ett professionellt sätt säkerställer du att möten, resor och konferenser fungerar som planerat. Du tar fram underlag, presentationer och rapporter. Arbetet är utåtriktat, vilket innebär att du dagligen har en mängd kontakter via telefon, mail och brev. Även internationella kontakter ingår.
Vem är du?
Som person har du hög integritet och är van att hantera konfidentiell information. Du är drivande, har service- och kvalitetskänsla och tycker att det är viktigt att kommunicera med övriga i organisationen. Du är van att arbeta självständigt, tar eget ansvar och tar gärna fram förslag. Självklara egenskaper är att du är effektiv, flexibel samtidigt som du är prestigelös och trygg i dig själv. Du ser vikten av att vara strukturerad, noggrann t i det löpande arbetet, men du måste även ha förmåga att vara flexibel och hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Sammanfattande krav:
• Lägst gymnasiekompetens - meriterande med utbildning inom admin/ekonomi
• Mycket goda kunskaper i MS Office, framförallt Powerpoint.
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, allra helst VD-ass eller GD-ass.
• Van att driva frågor självständigt
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska - både i tal och skrift, då en del internationella kontakter förekommer.
Du erbjuds
I egenskap av chefens högra hand kommer du att erbjudas ett mycket intressant och utvecklande arbete.
Arbetet är utåtriktat och du får möjligheten att vara delaktig i en spännande verksamhet och ha många kontakter såväl internt som externt, där internationella kontakter också förekommer.
Välnligen kontakta Karin Tranaeus på JUREK rekrytering & Bemanning för mer information, email
karin.tranaeus@jurekbemanning.se och telefon: 0769-497962.
Start:
Uppdraget beräknas pågå från omgående t.o.m. slutet på februari, 2015
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2371
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Tranaeus 0769497962
karin.tranaeus@jurekbemanning.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2085816
Observera att sista ansökningsdag har passerat.