Chef till Statens servicecenters Internrevision, Stockholm

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens Servicecenter är en myndighet i snabb utveckling och tillväxt vilket skapar behov för internrevisionen att snabbt kunna ställa om och förändra inriktningen i granskningar och revisioner.
Internrevisionschefen är organisatoriskt underställd generaldirektören och rapporterar direkt till styrelsen. Myndighetens finansiering kommer från både anslag och avgifter vilket skapar särskilda utmaningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Internrevisionens uppgift är att granska myndighetens interna styrning och kontroll och lämna förslag till förbättringar. I arbetet ingår även att bistå med råd och stöd. Granskningen avser all verksamhet som bedrivs inom Statens servicecenter. I arbetet ingår att göra riskbedömningar samt ta fram underlag inför de årliga revisionsplaner som beslutas av styrelsen. I arbetet ingår även kontinuerlig kvalitetssäkring och utveckling av internrevisionen. Att samverka med internrevisionen hos våra kundmyndigheter kommer att vara en viktig del av arbetet.

Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för organisationen att förbättra och förenkla, genom utarbetade granskningar, analyser och god dialog med verksamheten.

Publiceringsdatum
2023-08-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom ekonomi, juridik, samhälls- eller statsvetenskap eller har erfarenheter och kvalifikationer som vi bedömer är likvärdiga
• Flerårig erfarenhet av internrevision, externrevision, it-revision eller likvärdig gransknings- eller utredningskompetens från t.ex annan myndighet, riksrevisionen, revisionsbyrå eller kommunal revision.
• Minst tre års erfarenhet av att tillämpa revisionsmetodik

Vidare ska du ha följande förmågor:
• att se helheter och samband och förstå det strategiska perspektivet
• att kritiskt utvärdera och analysera komplexa frågeställningar
• gott omdöme och hög integritet
• att arbeta med andra människor och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt
• att fokusera på resultat
• att planera, organisera och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och flexibelt sätt
• att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Vidare är det meriterande om du:
• Erfarenhet som chef för en internrevisionsfunktion
• Kompetens inom informations- och it-säkerhet
• Certifiering som internrevisor (CIA, CGAP, CISA eller liknande)
• Erfarenhet från offentlig verksamhet

Övrig information
Anställningen är på heltid och tillsvidare.
Startdatum enligt överenskommelse.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad antingen i Stockholm, Gävle eller Östersund. Vi erbjuder distansarbete.

För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 13 september, 2023.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 38-39 på huvudkontoret i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Åsa Lindh, Generaldirektör
010-456 00 60

Jobbnummer
8053009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: