Chef till nytt Kontaktcenter
Södertälje kommun, Kommunikation / Ekonomichefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Kommunikation i Södertälje Publiceringsdatum2014-01-21ArbetsuppgifterSödertälje liknar ingen annan kommun i Sverige. Vi brukar beskrivas som en plats där idéer har fötts och människor möts i över tusen år. Vi är fortfarande en smältdegel för kultur och traditioner med gästhamn mitt i city, fantastiska boendemiljöer, idrott i världsklass, många stora och små företag och god kommersiell service. Samtidigt hör vi till de kommuner med högst arbetslöshet och utanförskap i landet och har därför stora sociala kostnader. Det är tuffa förutsättningar som hela tiden tvingar oss att tänka nytt och arbeta smartare för att ge våra medborgare så bra service som möjligt. Vi är en organisation i rörelse med nästan 6 000 medarbetare.
Vill du vara med och utveckla servicen till våra medborgare? Vi söker dig som vill leda vårt nya Kontaktcenter som ska starta 1 oktober 2014.
Södertälje kommun bygger ett nytt kontaktcenter i Stadshuset. Syftet är att öka tillgängligheten och förbättra bemötandet gentemot kommunens medborgare, företag och andra besökare. För dem ska det räcka med ett samtal/besök för att få svar på alla enkla frågor och ärenden. En central och mycket viktig roll kommer att innehas av chefen för Kontaktcentret. Enheten kommer från start att bemannas med 10 medarbetare som ska ge bästa tänkbara service, det vill säga "mer än förväntat".
Dina arbetsuppgifterDitt första uppdrag som chef blir att bygga upp verksamheten och därefter utveckla den. Alla kommunens verksamheter är uppdragsgivare och en del av ditt arbete kommer att handla om att återrapportera till dem samt att återkoppla synpunkter och förslag. Uppdraget har både operativt och strategiskt ansvar. Du ansvarar för den dagliga driften inklusive bemanning och har givetvis både personal- och ekonomiansvar. Du ska också göra uppföljningar och redovisa Kontaktcenters uppdrag för ledningen inom varje verksamhetsområde.
KvalifikationerVi tänker oss att du som söker har lämplig högskoleutbildning inom tex service eller management, eller annan utbildning som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång för uppdraget. Du ska ha flerårig erfarenhet av att leda verksamhet inom kundtjänst och/eller service.
Vi förväntar oss också att du har haft personal- och ekonomiansvar. Erfarenhet av kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande. Du har också mycket goda kunskaper i informationssökning och kan uttrycka dig mycket väl på svenska i både tal och skrift.
Som ledare är du en modig förebild med stark drivkraft. Ditt ledarskap präglas också av tydlighet, trygghet, förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Som person är du mycket serviceinriktad, initiativrik, en god kommunikatör, håller dig omvärldsorienterad och söker ständigt nya kunskaper för att kunna utveckla serviceyrket ytterligare.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön Individuell månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-09
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: A373315
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Gustavsson, Projektledare 070-869 28 00
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 08-523 010 00
FöretagSödertälje kommun, Kommunikation
AdressSödertälje kommun, Kommunikation
Södertälje kommun
15189 Södertälje
Jobbnummer 1756357
Observera att sista ansökningsdag har passerat.