Chef Kundservice
Head Consulting Group Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Head Consulting Group Sweden AB i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Tingsryd,
Ljungby eller i
hela Sverige Är du en strategisk och prestigelös ledare som brinner för människor och att utveckla både team och processer? Då kan detta vara en roll för dig! Har du dessutom erfarenhet av att vara ledare inom kundservice på ett större företag bör du definitivt läsa vidare.
Rollen
Som chef för kundservice har du ett strategiskt ansvar och här kommer du att leda och utveckla ett kraftfullt kundserviceteam samt öka den kundservicerelaterade verksamheten i Norden. Målet är att skapa marknadens bästa kundservicecenter! Du kommer därmed att ha en framträdande roll.
Kompetens och egenskaper
Då du kommer att leda och utveckla kundserviceteamet, ser vi att du har erfarenhet från kundservice, förändringsledning och strategiskt utvecklingsarbete. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet sedan tidigare. Eftersom Atea Logistics är ett nordiskt företag hoppas vi att du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.
I den här rollen är det mycket viktigt att du besitter en god kommunikationsförmåga och att du kan anpassa din kommunikation till människor på alla nivåer. Därför är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift. Meriterande är även kunskap i övriga nordiska språk. Koncernspråket är engelska. Du har en god affärsmedvetenhet med kundfokus och förmågan att identifiera möjligheter som kan inverka positivt på tillväxt, kundnöjdhet och lönsamhet. Som person är du prestigelös, driven och engagerad.
Som ledare ser du dina medarbetare och bryr dig om dem. Du stödjer och uppmuntrar dem samt utvecklar dem genom att överlåta ansvar och att coacha. Du har en förmåga att få med dig gruppen och skapa engagemang och motivation. Du är trygg i ditt ledarskap och har förmåga att påverka och inspirera andra.
Arbetsuppgifter och befogenheter
Övergripande ansvar för det operativa arbetet som utförs av gruppen att vidareutveckla gruppens processer och arbetssätt. vidareutveckling och förbättring av befintliga affärssystem implementation av strategier, metoder och förändringar goda relationer såväl externt som internt kvalitet för gruppen och dess verksamhet att upprätthålla helhetssyn för gruppens verksamhet inom: Affärsläge Trender Analyser Proaktivitet Nöjd kund Personalansvar Budgetansvar Uppföljning av KPI:er
Som Kundservicechef kommer du att göra regelbundna kundbesök som inkluderar resor, främst inom Norden.
Ansökan
Vi kommer att göra löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 10 december.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2018-11-24Ersättningenligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Walleij
hanna.walleij@headconsulting.se 072 513 47 00
FöretagHead Consulting Group Sweden AB
AdressHead Consulting Group Sweden AB
Smedjegatan 12
35246 Växjö
KontorsadressSmedjegatan 12
Jobbnummer 4476006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.