Chef Kundanalys

Vardia / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vardia i Stockholm

Vardia Försäkring är en framgångsrik utmanare på försäkringsmarknaden och erbjuder försäkringar för privatpersoner och företag i Sverige. Vardia ingår i den nordiska försäkringskoncernen Scandinavian Insurance Group som bedriver verksamhet i Norge och snart även i Danmark. I Sverige finns drygt 130 anställda och kontor i Stockholm, Luleå och Skellefteå. Branschorganet Risk & Försäkring, i samarbete med IFU, utsåg Vardia Försäkring till årets sakförsäkringsbolag 2012. Läs mer om Vardia på www.vardiaforsakring.se.

Vardia Försäkring drivs med entreprenörsanda, snabba beslut och stor nyfikenhet där målsättningen är att utmana, tänka nytt och ta nya vägar för att skapa konkurrensfördelar. Vardia är Sveriges snabbast växande försäkringsbolag och tillväxten sker till stor del genom framgångsrika partnersamarbeten.

Vardia söker nu en chef Kundanalys som övergripande ska ansvara för bolagets arbete inom ramen för kundanalys, kampanjoptimering, segementering och scoringmodeller. Tjänsten är placerad på Vardias huvudkontor, Humlegårdsgatan 14 i Stockholm. Du rapporterar direkt till CFO.

Publiceringsdatum
2013-10-01

Om tjänsten
Tjänsten och enheten är en nyinrättad funktion inom Vardia där du kommer att ha ett övergripande ansvar för arbetet med kundanalys. Tjänsten innebär såväl strategiskt arbete med framtagning av övergripande modeller, som operativt analysarbete. Dina underlag och analyser kommer att vara beslutsunderlag för Vardias försäljnings- och marknadsaktiviteter och säkerställa att vi når rätt kunder med rätt erbjudande, i rätt kanal och tid med rätt kommunikation. Du är huvudansvarig för bolagets segmenterings- och scoringmodeller och fungerar som spindeln i nätet mellan avdelningarna för prissättning, försäljning och marknad. Optimering av kampanjer för ökad effektivitet i flödena är en central uppgift.

Profil
Du är väl bevandrad med predikativ analys för att förutsäga kundbeteende samt tvilling- och scoringanalyser för kampanjmaximering. Du har erfarenhet av att utveckla komplexa segmenterings- och scoringmodeller. Du har lämplig akademisk utbildning inom t.ex. statistik/ekonomi/matematik. Du har flerårig relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från försäkringsbranschen är klart meriterande. Som person har du affärssinne, ett strukturerat arbetssätt, starkt eget driv, stort engagemang och en utpräglad förmåga att ta eget ansvar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en analytisk förmåga, kan se helheter och dra relevanta slutsatser av stora mängder data. Vidare bör du kunna presentera dina slutsatser på ett övertygande och tydligt sätt samt ha förmåga att driva förändrings- och implementationsarbetet. Du har goda kunskaper i användandet av analysverktyg och excel.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Vardia med Ogunsen Search & Selection. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Ogunsen och ansvarig rekryteringskonsult Anders Dareholt på 08-410 252 86 eller researcher Helena Wennergren på 08-410 252 82. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Wennergren +46 8-41025282

Företag
Vardia

Adress
Vardia
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm

Jobbnummer
1666426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vardia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vardia: