Chef för Servicecenter

Göteborgs universitet / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Serviceavdelningen är en avdelning inom gemensamma förvaltningen med uppgift att tillhandahålla tjänster som på olika sätt bidrar till att stärka och underlätta universitetets verksamhet. I detta ingår Konferenscentrum, Medieteknik, GU-shopen, Gästservice, Intern service samt Servicecenter. Idag finns det 14 medarbetare på Servicecenter och vi söker nu en kvalificerad och engagerad chef för leda och utveckla verksamheten.
Göteborgs universitet genomför en ökad satsning på service och stöd till studenter, besökare och personal genom att inrätta ett flertal nya Servicecenter på strategiska platser inom universitetsområdet.
Den samordnade serviceorganisationen ska bidra till en förbättrad studie- och arbetssocial miljö genom:
• samlad information och service
• professionellt bemötande
• ökad tillgänglighet

Publiceringsdatum
2010-09-28

Dina arbetsuppgifter
Då Servicecenter är en ny funktion innebär uppdraget inledningsvis att vara med och bygga upp organisationen, informera verksamheten och målgrupperna, samt säkerställa att logistik och processer fungerar inför öppnandet av respektive Servicecenter.
Som chef för Servicecenter ansvarar du för daglig ledning vilket innebär samordning av personal och verksamhet, utveckling, tillgänglighet och servicenivå för att nå uppsatta mål och för att skapa ett effektivt, serviceorienterat och självgående team. Du ansvarar också för att identifiera och genomföra förbättringar, samt för att samarbeta och skapa goda relationer både internt och externt för att säkerställa Servicecenters nytta i verksamheten.

Kvalifikationer
För anställningen krävs relevant akademisk utbildning eller motsvarande samt
• erfarenhet av chef-/ledarskap
• erfarenhet av service- och informationsfrågor
• goda kunskaper om ekonomi-, budget- och personalarbete
• är mål- och resultatinriktad
• förmåga att utveckla och inspirera medarbetarna
• god förmåga att kommunicera och samarbeta
• noggrann och flexibel
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
Din ledarstil kännetecknas av samarbete. Du är öppen för förändringsprocesser och beredd att löpande ompröva såväl arbetsformer som organisation. Du har erfarenhet av att samordna och planera olika resurser och har praktiska kunskaper från utformning av rutiner och processer.
Erfarenhet/kunskap om universitetsvärlden eller motsvarande är meriterande.
Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde snarast. Provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald.
Upplysningar om anställningen
Lars-Göran Sandgren 031-786 21 15 eller personalhandläggare Eva Jirvén 031- 786 6413.
Fackliga företrädare
Martin Selander SACO, tfn 031-786 19 87, Astrid Igerud OFR-S, tfn 031-786 11 67, Lennart Olsson SEKO, tfn 031-786 11 73.

Så ansöker du
Undertecknad ansökan med CV och referensnummer ställs till rektor vid Göteborgs universitet och skall vara inkommen till universitetets registrator, Box 100, 405 30 Göteborg alternativt anstallning@gu.se senast den 20 oktober 2010.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-20
Ange följande referens när du ansöker: E 351 3920/10
Ansökan kan skickas till e-postadress: anstallning@gu.se

Företag
GÖTEBORGS UNIVERSITET

Adress
GÖTEBORGS UNIVERSITET
BOX 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
VASAG 33
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7731000

Jobbnummer
742187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: