Chef för Förvaltningsenhet

21Activa Bemanning & Rekrytering AB / Chefsjobb / Stockholm
2025-10-31


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 21Activa Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Om tjänsten Uppdragsperiod: 01-dec-2025 - 31-dec-2026

Som interim chef över enhet förvaltning får du en central roll hos vår kund. Du behöver ha en förmåga att se verksamheten ur kundens perspektiv och säkerställa att service, kommunikation och lösningar alltid präglas av värdeskapande och långsiktig kundnytta. Du är både strategisk och operativ i ditt ledarskap med en förmåga att omsätta mål och visioner till konkreta åtgärder för långsiktigt hållbara resultat och lösningar.Du blir "chef över chefer" och dina närmaste medarbetare ingår i din ledningsgrupp bestående förvaltare och gruppchefer som alla arbetar med ett eget ansvar för finansiell planering, uppföljning, verksamhets- och personalansvar. Tillsammans med din medarbetargrupp säkerställer du en hög förvaltningskvalité och att Familjebostäders hyresgäster erbjuds en god service.Rollen medför stora samarbetsytor, internt såsom externt, och till din hjälp finns flera specialistenheter som genom sakkunskap och utförande stödjer dig och din enhet. I din roll ingår ett beställaransvar för entreprenader och underhållsprojekt. Du ingår i Fastighetsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till fastighetschefen.I uppdraget förväntas du även bidra med kunskaper och insikter i en strukturerad genomlysning av den ordinarie befattningen och dess organisatoriska kontext. Arbetet leds av fastighetschefen som syftar till att generera en analys om dess nuvarande omfattning med förslag till framtida utformning beträffande:
• Ansvar och befogenheter kopplade till rollen

• Omfattning och arbetsinnehåll inklusive gränssnitt mot andra funktioner.

• Organisatoriska alternativ med möjliga förbättringar och justeringar i organisationen samt eventuell omfördelning av ansvar. Genomlysningen och analysen ska genera ett beslutsunderlag som syftar till att säkerställa att rollen blir långsiktigt hållbar och optimalt utformad utifrån organisationens och avdelningens behov. Operativa arbetsuppgifter:
• Ansvar för förvaltningsenheten med ett personalansvar för tio förvaltare och två gruppchefer. Inom hela förvaltningsenheten jobbar ca 140 medarbetare.

• Ansvar för att driva utveckling och kontinuerliga förbättringar mot en hög måluppfyllelse.

• Ansvar för enhetens systematiska planering, genomförande och uppföljning. Det omfattar bl.a. ekonomistyrning, verksamhetsplanering, fastighetsägaransvar och underhållsplanering.

• Ansvar för kvalitetssäkring, arbetsmiljö, säkerhets- och miljöarbete inom enheten.

• Ansvar för att avtal, myndighetskrav, regler och lagar efterlevs.

• Ansvar för att upprätta, genomföra och följa upp åtgärder utifrån fastigheternas tekniska behov samt service- och produktindex.
Geografisk placering:Tjänsten är placerad på kundens kontor i Hammarby Sjöstad och medför en kontinuerlig närvaro på kundens kontor i Farsta, Rinkeby och Södermalm.

Kvalifikationer Kvalifikationer:
• Relevant högskole-/eller motsvarande utbildning inom fastighetsområdet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Minst tio (10) års dokumenterad erfarenhet av en liknande befattning med chefsansvar inom fastighetsförvaltning.

• Goda kunskaper inom fastighetsekonomi, hyres- och fastighetsjuridik samt byggteknik.

• Erfarenhet av målstyrning, underhållsplanering och projektledning.

• Dokumenterad erfarenhet av att utveckla strategisk styrning och genomföra organisationsförflyttningar i ledningsgrupper

• Erfarenhet att arbeta med social hållbarhet, hyresgästdialoger och trygghetsfrågor.

• Kunskaper och insikter om lagar, bestämmelser, standarder inom området.

• Kunskaper i entreprenadjuridik, upphandling och förhandlingar inom LOU.

• Körkortskrav B. Personliga egenskaper:
• Ett inkluderande och tillitsbaserat ledarskap som främjar tvärfunktionella samarbeten.

• En kombination av analytisk förmåga, processledning och förståelse för ledarskapets dynamik på olika nivåer

• Strukturerad, framåtblickande och handlingskraftig med vana för självständiga beslut i komplexa frågor.

• Mål- och resultatdriven med en nyfikenhet på omvärlden och hur den påverkar verksamhetens utveckling.

• Affärsmässig och driver en kultur av utveckling och nytänkande.

• Kommunicerar tydligt och inspirerande, både internt och externt, för att bygga förtroende och engagemang.
Språkkrav

En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Om arbetsgivaren Vi på 21Activa har över 50 års samlad erfarenhet inom bemanning och rekrytering.
Med fokus på lager, logistik, transport och administration hjälper vi företag i Stockholm, Uppsala och Mälardalen att hitta rätt kompetens.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal som står för trygghet och engagemang. När våra medarbetare mår bra skapas de bästa resultaten för våra kunder

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
21Activa Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 559313-8133)

Kontakt
Anja Lowndes
0706187297

Jobbnummer
9583231

Prenumerera på jobb från 21Activa Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 21Activa Bemanning & Rekrytering AB: