Chef för användarportalfunktionen, Kundservicefunktionen, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - utveckla och underhåll vår nya användarportal
Vi söker en chef för vår nya användarportalfunktion på verksamhetsstöd i Solna.
Ditt nya jobb
innebär att ansvara för utveckling och löpande underhåll av verksamhetsstöds användarportal. Utvecklingsarbetet sker till stor del i nära samverkan med olika intressenter. I rollen ingår även att följa upp och rapportera arbetet. Du kommer också att ha ansvar för kravställning av användarportalen och systemlösningar kopplade till denna. Som chef för användarportalen ingår du i kundservicefunktionens ledningsgrupp.
Vid en framtida eventuell tillväxt av funktionen kommer du också att ha personal- och arbetsmiljöansvar för anställda inom portalfunktionen. I rollen ingår då även att ansvara för att funktionen har den kompetens som verksamheten och utvecklingen kräver.
Verksamhetsstöd är ett Shared Service Center inom Skatteverket, och vi levererar stödtjänster till organisationen inom administration, internservice och IT. Vi levererar även vissa tjänster till Kronofogden och Lantmäteriet. Vår användarportal kommer att vara den gemensamma digitala kanalen in för våra användare, beställare och kunder.
Vi söker dig som
• har minst två års erfarenhet av att på en strategisk nivå utveckla, underhålla och följa upp verksamhets- och funktionskritiska användar/kundportaler
• har erfarenhet av att driva och arbeta i utvecklingsprojekt inom webb och annan digital kommunikation
• är drivande, flexibel och lösningsorienterad
• har ett service- och kundorienterat fokus och förhållningssätt i ditt arbete
• trivs med samarbete på olika nivåer i organisationen.
Vid rekryteringen av chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket goda kommunikativa färdigheter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap med personal- och verksamhetsansvar samt erfarenhet av budgetansvar. Det är också meriterande om du har akademisk examen i ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap (minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen). Om du har arbetat med kundsegmentering och kanalstyrning är också det en merit.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra värderingar om att vara offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Anställningen är tills vidare, men förordnandet som chef för användarportalfunktionen är tidsbegränsat och omprövas efter tre år.
Sista ansökningsdatum: 2010-11-09
Publiceringsdatum2010-10-18Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCharlotte Johansson Ahlström, Chef kundservicefunktionen, 010-574 83 05
Åsa Pyka, HR-konsult, 010-5750091
Jan-Erik Åberg, ST, 010-574 89 75
Susanne O'konor, Saco, 010-574 85 55
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 756524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.