ChangeGroup Sweden söker en junior HR-generalist
Change Group Sweden / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Change Group Sweden i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Ta chansen att arbeta som HR-generalist i ett av Sveriges mest spännande Bolag!
ChangeGroup är ett av världens störstaföretagsom tillhandahåller resevaluta och betaltjänstlösningar.I dagsläget är vi verksamma i totalt 12 länder runtom i världen. I Sverige har vi 23 växlingskontor och ett 150-tal anställda men vi växer så det knakar och söker nu dig som vill vara med på vår spännande resa. Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor som är centralt beläget på Klarabergsgatan i Stockholms innerstad.
Som HR-generalist hos oss kommer ditt arbete vara mycket varierande, men framförallt lärorikt. Du kommer att arbeta nära ansvarig HR-specialist och tillsammans säkerställa att HR-arbetet på Changegroup Sweden håller världsklass!
Dina arbetsuppgifter varierar men innefattar bland annat att:
• Hantera rekrytering, onboarding - och avslutsprocesserna
• Bistå chefer och medarbetare med råd i HR-frågor genom att svara på mail i vår support och via telefon
• Sammanställa och säkerställa korrekta löneunderlag inför lönekörning
• Sammanställa personalrapporter
• Hjälpa till att utforma/uppdatera interna instruktioner och rutiner
• Övrig HR-administration
Tjänsten kan komma att förändras utifrån verksamhetens behov och det finns stora möjligheter att utvecklas och växa in i rollen. En perfekt start för dig som är i början av din karriär inom HR och vill lära dig mer, mer och mer!
Vem är du?
Som person är du lättlärd, flexibel och har ett sinne för struktur och ordning. Du är prestigelös i ditt arbetssätt och har förmågan att uttrycka dig pedagogiskt. Du har lätt för att samarbeta och gillar att verka i en dynamisk arbetsmiljö. För att passa hos oss är du positivt lagd, gillar utmaningar och har inget emot att arbeta både högt och lågt.
Publiceringsdatum2018-03-13ErfarenheterVi ser att du har en avslutad utbildning till personalvetare eller likvärdigt, samt upp till ett års erfarenhet av brett HR-arbete. Har du erfarenhet av Quinyx schemaläggningssystem och/eller AGDA lönesystem ses det som meriterande, men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Att du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska är ett krav. Du hanterar också Officepaketet inklusive Excel utan problem.
Att arbeta hos oss
Vi på huvudkontoret är ett litet men glatt gäng om ca. 10 personer som sitter centralt belägna på Klarabergsgatan i Stockholms innerstad. Hos oss arbetar du 37,5 timmar i veckan med möjlighet till flextid. Vi har en avslappnad kultur och fyller dagarna med många goda skratt mellan arbetstimmarna. Hos oss välkomnar vi alla och värdesätter mångfald.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en prövoperiod om sex månader.
Sista ansökningsdag är 2018-03-31 men urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Kontaktperson för tjänsten är Minnie Borg och eventuella frågor besvaras på: (
https://outlook.changegroup.com/owa/redir.aspx?C=GqbRfDGy5zkMVcuurTPPQE3EiHQsBDk8PPXd9x2MLwQ9367dF4jVCA..&URL=mailto%3aminnie.borg%40changegroup.com)Varaktighet, arbetstid
Heltid Provanställning 6 månader, start snarast
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMinnie Borg
minnie.borg@changegroup.comFöretagChange Group Sweden
AdressChange Group Sweden
Klarabergsgatan 35
11121 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 35, Stockholm
Jobbnummer 4017107
Observera att sista ansökningsdag har passerat.